Christmas Cards Exchange

Des de l’àrea d’anglès, enguany hem participat en un projecte europeu en el qual hem intercanviat felicitacions de Nadal amb escoles d’altres països europeus, que també tenen l’anglès com a llengua estrangera. Els països participants en aquest projecte han estat: Polònia, Grècia, Romania, España (Toledo), Itàlia, Turquia, Lituània, República Txeca, Croàcia, Suècia, França, Illa Reunión (França) i Eslovàquia.

Etwinning és un portal educatiu online on mestres i escoles europees poden compartir projectes. L’objectiu de fer projectes de manera conjunta, utilitzant l’anglès com a llengua comuna, ajuda als alumnes a entendre l’anglès com a llengua internacional de comunicació i per tant , a veure-hi un ús concret i necessari. A més, també ens proporciona l’oportunitat de conèixer diferents cultures i maneres de fer.

El projecte  “ Christmas Cards Exchange” consistia en fer postals de Nadal, felicitant les festes en anglès i en la llengua pròpia. Hem fet postals de primer a sisè, i els alumnes més grans també han fet escrits explicant les nostres tradicions nadalenques. Ha estat molt interessant poder llegir la felicitació en diferents llengües i aprendre sobre com celebren el Nadal altres cultures.

Els alumnes opinen:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Ens han agradat molt les vostres postals perquè estan molt ben dibuixades, sobretot la del Pare Noel, de Polònia” (1er)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

“Ens ha agradat dibuixar les postals i enviar-les” (2n)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
“Ens ha agradat molt obrir les postals de Nadal de França, Grècia, Polònia, Itàlia… En aquestes postals ens felicitaven en molts idiomes i en anglès també: Merry Christmas and a Happy New Year. Hem après que el Nadal és important per tothom” (3er)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

“Ens ha agradat molt enviar i rebre postals d’altres països i obrir-les per primer cop” (4t)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

“Pensem que aquest projecte ha estat divertit i creatiu perquè ens podíem comunicar-nos amb gent de diferents països. Ens han fet dibuixos divertits, explicant costums de Nadal. Comunicar-se amb gent d’altres països és una experiència nova.” (5è)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA