Treball per projectes

FEM PROJECTES

L’aprenentatge autèntic es produeix quan els aprenents contextualitzen allò que aprenen, descobreixen el món en companyia dels altres, s’enfronten al desafiament de plantejar i resoldre problemes reals, dirigeixen la seva pròpia indagació i se sorprenen del seu propi aprenentatge.

Característiques comunes del treball globalitzat o per projectes:

• Es parteix d’un enigma, d’un interrogant, d’un problema que demana fer una recerca.
    • Allò que l’alumnat investiga té a veure d’alguna manera amb ells, amb les seves històries i les seves inquietuds i que les puguin relacionar amb la vida.
    • L’alumnat ha de tenir capacitat de decidir i espais per dirigir la seva indagació. El docent decideix coses però no ho decideix tot.
    • Es fan servir recursos i entorns per aprendre que van més enllà dels apunts i els llibres de text.
    • El docent no “mana” sinó que acompanya, interroga, assenyala possibilitats i obre camins.
    • Part d’aquesta activitat es fa de manera col·laborativa.
    • El recorregut es pot representar i fer públic en format digital, visual, analògic: culmina amb algun producte final, tot fent servir diferents recursos.

L’educació és una experiència de vida; no la podem convertir en una experiència morta. No és només una experiència per preparar per a la vida: la pràctica ha de connectar amb la vida. L’escola no és un lloc tancat; ha de deixar que hi entri la vida.

Aprendre per projectes és aprendre amb sentit.

L’alumnat ha de trobar el seu lloc per aprendre, creure que tenen coses a aportar al grup, i el grup ha de saber què pot aportar cada membre.

PROJECTE ELS INSECTES A PRIMER