Lliga de llibres

Aquest projecte, organitzat per l’Ajuntament de Viladecans, està pensat per potenciar en el nostre alumnat el gust per llegir. Per tal que us feu una idea seria com una “Champions League” de lectura. Els nostres alumnes de 4t participen en aquesta lligueta. Durant el 1r i 2n trimestre els nostres nens i nenes llegeixen els llibres que entren en el concurs i, un cop els acaben, fan quatre preguntes, amb les seves respostes, sobre el llibre llegit. Aquestes preguntes les guardem a la classe. Al 3r trimestre els mestres de les escoles que participem ens reunim i seleccionem deu preguntes de cada llibre (preguntes fetes per tots els nens i nenes de 4t de les escoles participants). I comencem la Lliga!!!

Cada classe de 4t és un equip i, el dia que toca, es va a la biblioteca de Viladecans a “concursar” amb un altre equip d’una altra escola. Els nens i nenes responen a les preguntes en equip. Els equips guanyadors passen a la final. Per acabar, al maig fem la trobada de cloenda de la Lliga dels Llibres al parc de Can Xic, on tots els nens i nenes participen en activitats lúdiques durant el matí.

Però l’objectiu de tot aquest projecte és que els nostres nens i nenes vegin que és divertit llegir, que cada llibre és una aventura per descobrir i que junts com a equip sumem més que individualment.