VISITEM LA SAGRADA FAMILIA – 6è

(imatge de l’estat actual de la Sagrada Familia!)

La colla de sisè hem visitat i gaudit el temple expiatori de la Sagrada Família.

Vam preparar la visita a consciència, per tal d’entendre molt millor qui era Antoni Gaudí i la seva impresionant obra arquitectònica.

En aquest sentit, vam gaudir d’un ponent de luxe: Jaume Torreguitart, encarregat d’obres del temple, que ens va regalar una entusiasta i motivadora xerrada per conèixer a fons les impressionants obres que duen a terme actualment, gràcies als mètodes i tecnologies més avançats del mon.

Actualment, és l’atracció turística indiscutible de Catalunya, visitada per unes 12.000 persones diàriament.

https://photos.app.goo.gl/CDcBIuRz9yxiV8qx2

Estimem el turó del Puigberenguer

El pressupost participatiu de Manresa compta amb un projecte molt interessant: “Estimem el turó del Puigberenguer”

Es tracta d’una zona verda idònia per a passejar, practicar esport i gaudir d’unes de les millors vistes del Bages, que a poc a poc s’està degradant. El projecte preveu:

• Consolidar l’àrea d’aparcament per permetre l’accés a la zona
• Netejar i adequar l’espai
• Col·locar mobiliari urbà, bancs i papereres
• Instal·lar un punt d’aigua potable

Amb els vostres vots, podem fer que aquesta iniciativa sigui una realitat!

Podeu votar a través de l’app ViuManresa o bé clicant aquest enllaç

PROJECTES

A l’escola hem estat fent diferents projectes i ens ha agradat tant, que volem compartir amb tots vosaltres una petita mostra d’aquests.  Voleu saber quins temes hem investigat?

1r: Podem trobar un peix pallasso al riu Cardener?

2n: La Cantata del Follet Valent

3r: La pintura i la fauna abissal

4t: Construccions de pati amb troncs i confecció d’un mini golf

5è: Veni, vidi i vinci. Els romans

6è: Què ens passa quan correm?

Esperem que els gaudiu tant com nosaltres!!!!

PROJECTE A PRIMER: PODEM TROBAR UN PEIX PALLASSO AL RIU CARDENER?

Després de la sortida a l’Aquàrium, els nens i nenes de primer van tornar molt motivats i es van plantejar moltes preguntes. Com era complicat poder donar resposta a tantes inquietuds, vam centrar-nos en una d’elles: Podem trobar un peix pallasso al riu Cardener?

Els nens i nenes de “Tir amb arc” es van aventurar a fer les seves hipòtesis i a contestar la pregunta però havíem de confirmar-les. Vam buscar informació i vam compartir-la. A mesura que avançava el projecte, les seves respostes també anaven variant i argumentaven el perquè. Quan vam descobrir que no, ens vam plantejar si és possible que un peix d’aigua salada pugui viure en aigües dolces o un d’aigua dolça pugui viure en aigües salades. En petit grup vam debatre aquests supòsits i posteriorment vam fer una posada en comú. Vam pensar com comprovar-ho i vam realitzar un experiment, i així de forma molt directa, podien comprovar els efectes de l’osmosi en l’organisme dels peixos. Vam fer un registre de l’experiment, seguint el mètode científic.

Mentre investigàvem vam descobrir molta informació i curiositats sobre el peix pallasso: on viu i situar-ho en un mapa, com són aquestes aigües, la seva relació amb les anèmones, què menja, tipus de peix pallasso i diferències entre ells, colors del peix pallasso,  com es reprodueix…

Ens va agradar molt fer aquest projecte!!!! A continuació deixem unes fotografies sobre alguns moments de la seva realització:

Els nens i nenes de la classe de “Futbol”, també vam partir d’aquesta pregunta.Hem volgut investigar diferents temes per trobar solució a aquest enigma:

  1. Com s’alimenten els peixos pallasso.
  2. Tipus de peixos.
  3. On neix i quin tipus d’aigua porta el riu Cardener.
  4. On viuen els peixos pallasso.
  5. Com neixen.
  6. Perquè es diuen així.

Al final, entre tots hem après moltes coses i hem estat capaços de portar informació, explicar-la als altres i donar resposta a la pregunta treballada.

SOM UNS BONS DETECTIUS! Clicant la fotografia podeu veure diferents moments de la realització del projecte:

PROJECTE “EL FOLLET VALENT” A SEGON

Cantata El Follet Valent

Vam començar aprenent un parell de cançons d’aquesta cantata. Ens va agradar molt i un bon dia vam plantejar: podríem fer-ho pels pares? Amb molt d’entusiasme vam  parlar sobre què vol dir això.  Com ens agradaria portar-ho a terme?

Ens adonem que algunes coses podem treballar-les des de l’aula de música, com aprendre les cançons, i d’altres, des de l’aula ordinària.

A partir de les cançons, ens adonem d’un munt d’activitats que hem de fer per a poder fer la representació:A prendre  totes les cançons;  decidir entre tots danses, gests… adients a cada cançó i/o escena; escolllir el personatge que ens agradaria ser; repartir el text del narrador per tal que tots  puguem explicar un trosset de la història; assajar la dicció; fer decorats; dissenyar  el vestuari dels diferents personatges; elaborar un programa de mà per convidar els pares… i  FER L’ACTUACIÓ!!!                    

El més important és que ENTRE TOTS HO HEM FET TOT!

 

PROJECTES A TERCER

TERCER A -LA PINTURA

Vam descobrir diversos estils de pintura, i vam conèixer el nom d’alguns artistes importants. Vam elaborar una línia cronològica de la història de la pintura i vam fer un mural dels gargots de la imaginació

TERCER B – FAUNA  ABISSAL

Hem vist les condicions de l’hàbitat on viuen uns extranys animals i hem après algunes de les seves característiques. Hem après paraules noves i també hem fet dos petits experiments relacionats amb la pressió de l’aigua.

https://photos.app.goo.gl/NPNaiCDO7dJONCZq2

 

PROJECTES A QUART

PROJECTE 4A: Fem un circuit de troncs al pati

El projecte va sorgir perquè volíem fer algun treball relacionat amb l’esport o els jocs. La idea va ser dels propis alumnes després de parlar de diferents possibilitats. Volíen fer alguna construcció amb la que podessin jugar al pati i que podéssim compartir amb tothom.

Després de fer dibuixos individualment van acordar dibuixar i fer les maquetes de cinc estructures fetes amb troncs de fusta d’exterior. Hem après a mesurar, a dibuixar proporcionalment a la realitat, a comptar un pressupost i hem demanat recolzament i ajut econòmic a l’equip directiu i a l’AMPA de l’escola.

Ara falta que el nostre somni es faci realitat!

 

https://photos.app.goo.gl/vbkeZM0KTyhbeVLX2

PROJECTE 4B

El projecte s’inicia arran del nom de la classe, GOLF. Els nens van proposar fer un camp de golf i com que era molt complicat perquè necessitàvem molt espai, vam decidir fer un minigolf. Vam buscar informació sobre el golf i el minigolf. Després vam fer el disseny del nostre camp i vam concretar els materials que necessitariem. Un cop acabat vam començar el treball de construcció. Vam aprendre molt sobre disseny, representació, mesura i construcció. Ens ho vam passar molt bé!

https://photos.app.goo.gl/KFRiKHC2PSKUu5zE3

 

PROJECTES A CINQUÈ

Durant el mes de març, els nens i nenes de 5è han estat treballant el projecte dels Romans. Van començar amb una gimcana on van poder descobrir alguns aspectes relacionats amb el món romà. Partint d’aquí, es van fer els grups de treball per investigar tots els temes que els interessava descobrir.

Es van engrescar molt i cada grup va decidir com plasmar el resultat final d’aquesta investigació, a més de com fer l’exposició final.

De tot aquest treball, els alumnes varen aprendre els continguts d’una manera diferent, més engrescadora, on ells eren els protagonistes i on també van iniciar-se en la cooperació i l’autogestió.

A continuació, podeu veure una mostra d’imatges del treball realitzat.

 

 

PROJECTE DE 6è: QUÈ ENS PASSA QUAN CORREM?

Durant dues setmanes, els alumnes de sisè hem fet el projecte “Què ens passa quan correm?”, que ens ha motivat i fet treballar molt de gust.

Entre tots hem après moltes coses: com funciona el nostre cos per dins, com es treballa en grup, i com fer una excel·lent exposició oral del tema que hem treballat entre tots.

Clicant aquesta fotografia, podreu veure els alumnes de sisè en alguns moments de la realització d’aquest projecte:

 

AUDICIONS

Tornant de vacances hem estat sentit el primer temps del “Concerto for Violin and Orchestra in E major” de Johann Sebastian Bach.

Aquesta setmana podem escoltar “Podries” , poema de Joana Raspall interpretat pel grup de música català Roba estesa.

Aquesta cançó forma part del seu primer disc publicat el 2016.

Llegeix més»

JOCS DE LA MEDITERRÀNIA a CM i CS

El divendres 2 de març ens va visitar la Rita, una voluntària dels propers JOCS DE LA MEDITERRÀNIA,

que es celebraran a Tarragona del 22 al 30 de juny.

Ens va explicar amb molt d’entusiasme en què consisteixen, perquè es fan i com s’organitzen.

Va fer tres xerrades, adaptades als alumnes de 3er-4art, 5è i 6è.

 

https://photos.app.goo.gl/SWjg80mIYeog8lo13

Festa de l’Entorn 2018

Aquest dissabte hem viscut una nova Festa de l’entorn 🌳 molt participativa i productiva, coincidint amb la jornada de portes obertes de l’escola! Gràcies a tots i a totes per la vostra col·laboració! 👏👏

Aquest dissabte hem viscut una nova Festa de l'entorn 🌳 molt participativa i productiva, coincidint amb la jornada de portes obertes de l'escola! Gràcies a tots i a totes per la vostra col·laboració! 👏👏👏En aquest vídeo podeu veure un resum de tot el que hem fet per millorar l'escola ⛏️🎨

Publicado por Epuigberenguer Ampa en Domingo, 11 de marzo de 2018