INFORMACIÓ ENTEROVIRUS

Els enterovirus són un gènere de virus que circulen àmpliament a la població i afecten milions de persones en tot el món cada any. Aquest gènere inclou més de 100 serotips diferents i són responsables de quadres diversos, comuns en la població infantil. Majoritàriament produeixen quadres lleus i autolimitats i sovint les infeccions són asimptomàtiques.
Les infeccions per enterovirus es transmeten fonamentalment per via fecal-oral i respiratòria i predominen durant l’estiu i la tardor.
SÍMPTOMES
Aquests virus causen de forma freqüent una malaltia febril inespecífica lleu i autolimitada, produint sovint infeccions asimptomàtiques.
Els símptomes dels quadres que ocasionen més freqüentment poden incloure: febre, secreció nasal, esternuts, tos, erupcions a la pell butllofes a la boca, malestar general i dolors musculars.
Altres quadres que poden causar són: faringitis, símptomes gastrointestinals i meningitis asèptica. En ocasions, s’ha observat l’aparició de quadres neurològics més greus.
TRACTAMENT
Les persones amb malaltia lleu causada per enterovirus normalment només necessiten tractament dels símptomes. Generalment, es recuperen completament. No obstant això, algunes malalties causades per enterovirus poden requerir hospitalització i administració del tractament recomanat en cada cas .
MESURES DE PREVENCIÓ I CONTROL D’ENTEROVIRUS
És d’especial rellevància el manteniment de mesures higièniques estrictes, amb especial atenció al rentat de mans e higiene dels nens i altres persones infectades i els seus convivents.
Rentar freqüentment les mans amb aigua i sabó o solucions alcohòliques, especialment després d’anar al lavabo i canviar bolquers.
Evitar contacte estret amb persones infectades.
Evitar la transmissió respiratòria cobrint-se en tossir o esternudar amb un mocador d’un sol ús o la part interna del colze, no amb les mans.
Netejar i desinfectar freqüentment les superfícies que puguin haver estat contaminades.
Romandre a casa durant la malaltia i evitar que els nens malalts assisteixin a l’escola.

Per a més informació:
061 CatSalut Respon

BEQUES MENJADOR 2016-2017

La convocatòria dels Ajuts de Menjador, és del 5 al 27 de maig del 2016. Per demanar la beca us heu d’adreçar a les oficines de Serveis Socials i Ciutadania ubicades a l’Ajuntament.

Aquest any com a novetat, els alumnes sol·licitants han d’acreditar i fer constar el seu número d’IDALU. L’IDALU és el codi que el RALC (registre d’Alumnes) atorga a cada alumne en el moment que es registra la seva primera matrícula.

Podeu obtenir més informació de les bases reguladores al web del Comarcal del Vallès Oriental www.vallesoriental.cat o bé a Serveis Socials de l’Ajuntament de Montornès.

SETMANA CULTURAL

La Setmana Cultural d’aquest any ha anat dedicada al món, a la interculturalitat i al plurilingüisme.

Al llarg de la setmana, Infantil ha fet tallers de jocs, danses i cuina d’arreu del món.
Cicle Inicial ha fet receptes de cous-cous i pa àrab, cine amb cinefòrum, maquetes amb plastilina i jocs africans.
Cicle Mitjà ha fet sortides d’orientació, jocs ancestrals i receptes de pastisseria.
Cicle Superior ha fet receptes asiàtiques.

Al taller internivell, barrejant nens de tots els cursos i amb la col.laboració de pares i mares, es va preparar tota l’ambientació del vestíbul: banderes, un mapa mundi, un museu i finestres del món.

Les ginkames d’infantil i primària també van comptar amb la col.laboració de pares i mares i dels nens i nenes de 6è. A les proves físiques es van veure representats tots els continents del planeta.

_MG_7327 P4140015

20160413_112254

PREMI ÒMNIUM SAMBORI 2016

La Maria de 2n ha sigut la guanyadora del Premi Òmnium Sambori 2016 de la demarcació Barcelonès-Vallès-Maresme.

El passat 16 de març, l’alcaldesa de Badalona li va lliurar el primer premi de la categoria de Cicle Inicial entre 18 finalistes.

Aquests treballs, a part d’aquest reconeixement, passaran a concursar a nivell nacional amb els finalistes de les altres demarcacions de Catalunya i la Catalunya Nord.

Podeu llegir el seu conte aquí: “La Marta i l’Arnau al bosc de les dolçaines”

IMG_6645  IMG_6542

La nostra escola ha tingut finalistes i guanyadors en convocatòries anteriors: l’any 2012 la Blanca, l’any 2014 en Gabriel i l’any 2015 la Lys i els germans Èric i Adrià.