Pla TAC ZER Les Vinyes

WEB – PLA TAC (Projecte de Centres XTEC)

NORMATIVA

Recull de la normativa amb referències al Pla TAC

DOCUMENTS DE REFERÈNCIA

Document per a la reflexió i elaboració del pla TAC.

“El projecte educatiu de centre ha d’incloure els criteris per a la planificació del desplegament i la inserció de les  tecnologies digitals en els àmbits educatiu, administratiu i comunicatiu, com a referent per a l’elaboració del pla TAC.”

Documents per a l’organització i la gestió dels centres 2016-2017: Tecnologies per a l’aprenentatge i el coneixement.

Document relacionat amb l’ús dels dispositius digitals mòbils en els centres.

Document que conté la totalitat dels ítems de l’aplicació informàtica organitzats per temes i presentats mitjançant taules que relacionen els resultats de la diagnosi, les propostes d’actuació i els recursos.

Document amb la descripció dels apartats de l’aplicació. Inclou la visualització de les diferents pantalles.

Document que conté la llista d’enllaços als recursos que proposa l’aplicació Pla TAC de centre, organitzats per temes.

Exemple de l’informe en format PDF que genera l’aplicació Pla TAC de centre una vegada realitzat tot el procés d’administració del projecte.

La recerca identifica i analitza la incorporació d’Internet a l’educació primària i a l’educació secundària de Catalunya i la seva relació amb l’organització, la cultura i les pràctiques educatives dels centres.

EXEMPLES DE CENTRES

RECURSOS

APLICACIÓ PLA TAC (Departament d’Ensenyament)

Drets d’accés

Els drets d’accés a l’aplicatiu els pot proporcionar el vostre Gestor de Centre, normalment Director/a o secretari/a a través de l’aplicació GUAC .

Enllaç a l’aplicatiu GUAC de centres.

Manual d’usuari – Projectes de centre

Accés a l’aplicatiu

Accés a l’aplicatiu d”elaboració i gestió del pla TAC (obrir)

Document que recull la totalitat dels ítems que conté l’aplicació informàtica del Departament d’Ensenyament Pla TAC de centre.

Manual d’ús de l’aplicació informàtica Pla TAC de centre

COMISSIÓ TAC

Composició

La comissió TAC de la ZER les Vinyes està formada per:

• Un membre de l’equip directiu
  • El coordinador d’informàtica
  • Dos mestres
  • Col·laboracions puntuals i/o específiques de la resta del claustre

• Elaborar el Pla TAC
  • Definir les actuacions a realitzar cada curs escolar
  • Dur a terme les actuacions programades
  • Avaluar la realització de les actuacions i actualitzar-lo anualment
  • Actualitzar la base de dades de l’equipament tecnològic de les diferents escoles
  • Vetllar pel bon funcionament del maquinari i el programari
  • Assessorar les direccions del centres sobre les necessitats en equipament tecnològic
  • Conèixer l’equipament tecnològic de que disposa l’alumnat en les seves llars
  • Dinamitzar i potenciar les TAC als centres
  • Conèixer les habilitats del claustre en relació a les TAC i els usos que se’n fa a les aules
  • Fomentar el desplegament curricular de la competència digital de l’alumnat
  • Elaborar la seqüenciació de la competència digital del’alumnat
  • Establir itineraris de formació per als membres del claustre
  • Vetllar per la correcta aplicació de la protecció de dades de caràcter personal als centres
  • Garantir la difusió de les lleis relatives als drets d’imatge, propietat intel·lectual i drets d’autoria i ús ètic d’internet
  • Suggerir millores en la utilització dels equipaments tecnològics, en l’aplicació de les TAC dins de l’aula i en el treball conjunt del claustre

• El Pla TAC encabeix totes les actuacions a realitzar en els centres de la ZER
  • Les actuacions del Pla TAC s’han dividit en Fases. Cada fase coincideixen amb un curs escolar
  • Cada fase inclou les actuacions a realitzar durant el curs
  • En cada fase s’inclou, també, un llistat d’actuacions que s’han de realitzar a cada escola anualment
  • S’hi incorpora un llistat de les actuacions anuals a realitzar en la pàgina web
  • A final de curs s’avaluen les actuacions realitzades i els seus indicadors – CI
  • Es revisa la següent fase a realitzar i s’introdueixen les modificacions necessàries – CI
  • Al setembre es presenta al claustre la nova fase del Pla TAC explicant les actuacions que es realitzaran durant el curs.
  • La Comissió TAC es reuneix un cop al mes dins de les sessions de treball:
  • Prioritza i organitza les actuacions que s’han de dur a terme, les prepara i les dur a terme
  • Treballarà fent ús dels documents compartits en línia
  • Vetllarà per la realització de les actuacions en les diferents escoles
  • Crearà tutorials referents a l’equipament tecnològic i a la pàgina web

PLA TAC DE LA ZER LES VINYES

Pla TAC complet