WEB – PLA TAC (Projecte de Centres XTEC)
NORMATIVA
Recull de la normativa amb referències al Pla TAC
- Llei 12/2009, del 10 de juliol, d’Educació de Catalunya – LEC
- Documents d’organització i funcionament dels centres: PEC: Tecnologies per a l’aprenentatge i el coneixement – Pla TAC
- Decret 102/2010, de 3 d’agost, d’autonomia dels centres educatius (DOGC núm.5686, de 5.8.2010)
- Decret 119/2015, de 23 de juny, d’ordenació dels ensenyaments de l’educació primària (DOGC núm. 6900, de 26.6.2015; annex 3)
- Decret 187/2015,de 25 d’agost, d’ordenació dels ensenyaments de l’educació secundària obligatòria (DOGC núm. 6945, de 28.8.2015; annex 10)
- Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal – LOPD
- Llei de propietat intel·lectual
- Llei 51/2003, de 2 de desembre, d’igualtat d’oportunitats, no-discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat (LINDAU)
- Reial Decret 14/2007, de 12 de novembre, sobre accessibilidad electrónica
DOCUMENTS DE REFERÈNCIA
Document per a la reflexió i elaboració del pla TAC.
“El projecte educatiu de centre ha d’incloure els criteris per a la planificació del desplegament i la inserció de les tecnologies digitals en els àmbits educatiu, administratiu i comunicatiu, com a referent per a l’elaboració del pla TAC.”
Documents per a l’organització i la gestió dels centres 2016-2017: Tecnologies per a l’aprenentatge i el coneixement.
Document relacionat amb l’ús dels dispositius digitals mòbils en els centres.
Documents per a l’organització i la gestió dels centres 2016-2017: Tecnologies per a l’aprenentatge i el coneixement.
Document que conté la totalitat dels ítems de l’aplicació informàtica organitzats per temes i presentats mitjançant taules que relacionen els resultats de la diagnosi, les propostes d’actuació i els recursos.
Document amb la descripció dels apartats de l’aplicació. Inclou la visualització de les diferents pantalles.
Document que conté la llista d’enllaços als recursos que proposa l’aplicació Pla TAC de centre, organitzats per temes.
Exemple de l’informe en format PDF que genera l’aplicació Pla TAC de centre una vegada realitzat tot el procés d’administració del projecte.
La recerca identifica i analitza la incorporació d’Internet a l’educació primària i a l’educació secundària de Catalunya i la seva relació amb l’organització, la cultura i les pràctiques educatives dels centres.
EXEMPLES DE CENTRES
- INS Narcís Oller – Valls
- INS Escola d’Hoteleria i Turisme – Cambrils
- ESC Gaspar de Queralt – Amer
- ESC Pau Picasso – Badalona
- Institut escola Daniel Mangrané – Tortosa
- ESC Rosa Oriol. Lliçà d’Amunt
RECURSOS
- Estratègia, lideratge i gestió
- Usos curriculars
- Competència digital docent i desenvolupament professional
- Seguiment, avaluació i millora
- Infraestructures i serveis digitals
- Recull de tots els recursos en un document
APLICACIÓ PLA TAC (Departament d’Ensenyament)
Drets d’accés
Els drets d’accés a l’aplicatiu els pot proporcionar el vostre Gestor de Centre, normalment Director/a o secretari/a a través de l’aplicació GUAC .
Enllaç a l’aplicatiu GUAC de centres.
Manual d’usuari – Projectes de centre
Accés a l’aplicatiu
Accés a l’aplicatiu d”elaboració i gestió del pla TAC (obrir)
Document que recull la totalitat dels ítems que conté l’aplicació informàtica del Departament d’Ensenyament Pla TAC de centre.
Manual d’ús de l’aplicació informàtica Pla TAC de centre
COMISSIÓ TAC
Composició
La comissió TAC de la ZER les Vinyes està formada per:
- Un membre de l’equip directiu
- El coordinador d’informàtica
- Dos mestres
- Col·laboracions puntuals i/o específiques de la resta del claustre
Objectius
- Elaborar el Pla TAC
- Definir les actuacions a realitzar cada curs escolar
- Dur a terme les actuacions programades
- Avaluar la realització de les actuacions i actualitzar-lo anualment
- Actualitzar la base de dades de l’equipament tecnològic de les diferents escoles
- Vetllar pel bon funcionament del maquinari i el programari
- Assessorar les direccions del centres sobre les necessitats en equipament tecnològic
- Conèixer l’equipament tecnològic de que disposa l’alumnat en les seves llars
- Dinamitzar i potenciar les TAC als centres
- Conèixer les habilitats del claustre en relació a les TAC i els usos que se’n fa a les aules
- Fomentar el desplegament curricular de la competència digital de l’alumnat
- Elaborar la seqüenciació de la competència digital del’alumnat
- Establir itineraris de formació per als membres del claustre
- Vetllar per la correcta aplicació de la protecció de dades de caràcter personal als centres
- Garantir la difusió de les lleis relatives als drets d’imatge, propietat intel·lectual i drets d’autoria i ús ètic d’internet
- Suggerir millores en la utilització dels equipaments tecnològics, en l’aplicació de les TAC dins de l’aula i en el treball conjunt del claustre
Metodologia
- El Pla TAC encabeix totes les actuacions a realitzar en els centres de la ZER
- Les actuacions del Pla TAC s’han dividit en Fases. Cada fase coincideixen amb un curs escolar
- Cada fase inclou les actuacions a realitzar durant el curs
- En cada fase s’inclou, també, un llistat d’actuacions que s’han de realitzar a cada escola anualment
- S’hi incorpora un llistat de les actuacions anuals a realitzar en la pàgina web
- A final de curs s’avaluen les actuacions realitzades i els seus indicadors – CI
- Es revisa la següent fase a realitzar i s’introdueixen les modificacions necessàries – CI
- Al setembre es presenta al claustre la nova fase del Pla TAC explicant les actuacions que es realitzaran durant el curs.
- La Comissió TAC es reuneix un cop al mes dins de les sessions de treball:
- Prioritza i organitza les actuacions que s’han de dur a terme, les prepara i les dur a terme
- Treballarà fent ús dels documents compartits en línia
- Vetllarà per la realització de les actuacions en les diferents escoles
- Crearà tutorials referents a l’equipament tecnològic i a la pàgina web
PLA TAC DE LA ZER LES VINYES