Cantata

Una cantata és una història narrada a través de cançons i una oportunitat de potenciar el treball en equip i el gust per les coses ben fetes en grup. Per molts és també una oportunitat única d’enfilar-se dalt d’un escenari i mostrar les seves qualitats davant un públic, cosa que, tot i el gran respecte que fa, és una font d’aprenentatge inqüestionable.

Ja fa molts cursos que l’Escola Municipal de Música de la Jonquera organitza, de forma bianual, una trobada, al mes de maig i a la Jonquera, entre l’escola Josep Peñuelas del Rio de la Jonquera, la ZER Les Salines i la ZER Requesens per regalar un concert a les famílies dels escolars -i a tothom qui vulgui assistir-.

Els professors de l’Escola Municipal de Música de la Jonquera -amb la col·laboració ocasional dels mestres i alumnes de les escoles participants– són els encarregats d’interpretar l’acompanyament musical en directe. Per altra banda, els mestres de música de les escoles participants s’encarreguen de treballar les cançons de la cantata durant les classes. Així, el dia triat es fa un assaig general al matí i el concert obert a tot el públic a la tarda.

Tot i que es va començar fa ja catorze anys amb la participació de tot l’alumnat de la ZER, s’han anat reduint els cursos participants per qüestió d’espai i d’adequació interpretativa. Actualment hi participa l’alumnat més gran de cada escola.

Hem tingut la sort de poder interpretar grans cantates, algunes premiades i de gran renom, com ara El follet valent, Rebel·lió a la cuina, Moguda a la llibroteca, La tortuga boteruda, Història de Catalunya en cançons, i aquest any interpretarem una quai acabada de sortir del forn: La Clàudia Sol té un do.

Per poder realitzar l’activitat des de fa dues edicions comptem amb la col·laboració dels Serveis educatius del Consell Comarcal per subvencionar els autocars.

OBJECTIUS:

• Interpretar acuradament una cantata amb acompanyament en directe.

• Treballar en equip.

• Gaudir de l’experiència de realitzar un concert.

• Saber estar dalt d’un escenari.

• Gaudir del fet de cantar.