Estratègia digital de centre

Què és l’Estratègia Digital de Centre?

L’estratègia digital de centre (EDC) defineix i concreta les línies d’actuació d’un centre que fan possible que docents, alumnat i centre assoleixin la competència digital. Per aconseguir aquesta competència digital, l’EDC comprèn tots els àmbits del centre: organitzatius, metodològics, curriculars i comunicatius, els quals s’han de veure necessàriament implicats i, si escau, transformats, des d’una perspectiva d’innovació i de millora contínua.

Els objectius de l’EDC tenen com a fita el màxim assoliment de la competència digital de l’alumnat, del professorat i del centre, tenint com a referent el Pla d’Educació Digital de Catalunya (PEDC).

Les tecnologies impulsen la innovació i l’evolució de les metodologies didàctiques i s’integren en els processos d’ensenyament i aprenentatge. Aquestes metodologies han de contemplar els avenços tecnològics i els nous usos que en fa l’alumnat així com les implicacions que tenen en l’aprenentatge, en l’accés i en el processament de la informació. L’EDC parteix de l’antic Pla TAC amb la finalitat de donar resposta a les noves necessitats i de ser una eina àgil i flexible.

L’Estratègia Digital de la ZER Requesens

La nostra ZER s’ha marcat com a objectiu en l’àmbit digital aconseguir que tant el professorat com l’alumnat utilitzi, amb els mitjans adients i segons la seva capacitació, les tecnologies digitals per a gran part de les tasques d’ensenyament-aprenentatge.

La comunitat educativa de la ZER, des dels dos darrers cursos, aposta per una constant digitalització de les quatre escoles que en formem part.

Tot l’alumnat a partir de primer de primària i docents disposen d’un usuari de ZER (@requesens.cat) que els permet tenir serveis com són el correu electrònic, l’emmagatzematge al núvol o poder fer videoconferències i altres eines que ens proporciona GOOGLE WORKSPACE FOR EDUCATION.

Des del curs 2020-21 les escoles de la ZER disposen de Chromebooks.

L’alumnat de 6è i tots els docents disposen d’ordinadors portàtils d’ús personal cedits pel Departament d’Educació.

El curs 2021-2022 la ZER Requesens comença a elaborar l’EDC amb l’assessorament d’un mentó digital.

Seguint les indicacions que ens proporciona el Departament, el nostre document consta de dues parts: la part estratègica i la part de cultura digital.

Des de la comissió digital, es donarà resposta també a la necessitat de planificar, coordinar i orientar les actuacions en l’ús de les tecnologies digitals de la nostra ZER.