L’equip Fem1, del Fonts del Glorieta, a la FIRST LEGO League

L’equip Fem1, format per alumnes de 1r i 4t d’ESO de l’Institut Fonts del Glorieta, va participar dissabte 3 de febrer en la competició FIRST LEGO League 2018.

Competir en l’edició Lego League  ha estat la culminació d’una intens període de treball en equip en que els alumnes d’Alcover van muntar i programar un robot autònom utilitzant la tecnologia de LEGO® MINDSTORMS® per a resoldre les missions del Joc del Robot i van elaborar un estudi científic.

A la competició, celebrada a Reus, a més de demostrar els seus coneixements en robòtica i programació, els Fem1 va presentar el seu projecte del repte HYDRO DYNAMICS, per resoldre un problema real en gestió eficient de l’aigua. L’objetiu de la seva recerca ha estat reduir la despesa d’aigua en les dutxes d’espais col·lectius a través d’un prototip que ells mateixos van construir, utilitzant la tecnologia Arduino, per gestionar el temps de dutxa a través d’un sensor, que en forma de polsera o clauer, l’usuari utilitza per activar i desactivar la sortida d’aigua en acostar-s’hi.

La seva recerca va concloure que aquest giny podria ser portat a la pràctica a gimnasos i piscines per estalviar aigua a les dutxes, de manera que l’usuari podria gaudir de bonificacions en seva quota de soci si no superava els cinc minuts de despesa d’aigua. La piscina d’Alcover ha col·laborat en el projecte i s’ha interessat per una futura implementació en les seves instal·lacions.