Treball de recerca

El treball de recerca és un conjunt d’activitats estructurades i orientades a la investigació que realitza tot l’alumnat de batxillerat amb l’orientació i seguiment del professorat, per tal de consolidar la competència en recerca.

Al treball de recerca, considerem essencials les fases següents:

Elecció del tema i de la qüestió que es vol investigar.

 Plantejament d’hipòtesis o objectius inicials.

Planificació de la recerca.

Cerca d’informació.

Processament de la informació.

Síntesi dels resultats de la investigació i elaboració de conclusions.

Revisió de la feina feta

Presentació de l’informe: redacció del treball i exposició oral.

Organització del calendari general:

Durant les diverses fases de realització del treball de recerca, l’alumnat es assessorat i supervisat pel seu tutor/a. A mes de l’orientació sobre les tècniques habituals emprades en qualsevol recerca, els tutors del treball vetllen perquè l’alumnat faci les tasques amb regularitat; utilitzi escaientment les fonts d’informació; faci una correcta selecció de la informació i estructuri adequadament la presentació final. Per tot això, cal realitzar entrevistes periòdiques per tal de fer el seguiment del treball i establir noves fites per a les pròximes trobades.

El TDR s’avalua tenint en compte l’actuació de l’alumne durant la realització del treball, l’informe escrit i la presentació oral, tot a partir dels criteris que segueixen a continuació:

Seguiment, treball escrit i exposició del TDR.