Centres d’interès

Els cursos de 1r i 2n ESO treballen en l’aprenentatge basat en centres d’interès. Aquest projecte es basa en la col·laboració entre tots els àmbits per treballar el currículum i es vinculen les competències amb els interessos dels alumnes.

El treball per centre d’interessos és un metodologia que implica la col·laboració tant del professorat com de l’alumnat, en què es dissenyen activitats en l’entorn proper dels alumnes i s’aposta per un aprenentatge vivencial, real i crític.

Al curs 2020-2021 es va engegar l’aprenentatge basat en centres d’interès a primer d’ESO i al curs 2021-2022 es va aplicar a segon d’ESO donada la seva bona acollida i eficàcia. És el tercer curs que treballem amb centre d’interès, any en que s’ha de consolidar el projecte.

El currículum i plans d’estudi de l’ESO s’especifiquen al Decret 175/2022 d’ordenació dels ensenyaments de l’educació bàsica.