Projecte de recerca 4t ESO

El projecte de recerca a 4t d’ESO es realitza durant una hora a la setmana en horari lectiu durant tot el curs acadèmic a 4t d’ESO. També es dediquen quatre sessions d’entrevistes entre tutors i alumnes els dimarts a la tarda del 2n trimestre.

L’objectiu és contribuir al desenvolupament de les competències bàsiques de l’ESO i, especialment, de la competència d’aprendre a aprendre i de la competència d’autonomia i iniciativa personal. El projecte està constituït per un conjunt d’activitats de descoberta i recerca realitzades per l’alumnat, entorn d’un tema escollit i acotat, i sota el guiatge del professorat. Al llarg del projecte, l’alumne ha de demostrar capacitat d’autonomia i iniciativa en l’organització del treball individual; i també responsabilitat, cooperació i col·laboració en el desenvolupament de projectes en comú. El dossier Projecte de Recerca consta d’una sèrie de tasques sobre les quals l’alumnat, en grups reduïts, ha de plantejar una hipòtesi o objectiu, planificar el mètode de resolució, integrar informació procedent de diverses fonts i, finalment, arribar a unes conclusions.