Atenció educativa inclusiva

Per tal d’atendre de manera inclusiva a tot l’alumnat disposem de:

– Dues orientadores. Les orientadores vetllen per donar una resposta educativa acurada a cada alumna i alumne mitjançant les mesures i suports universals i addicionals que el departament d’educació de Catalunya disposa (Mesures i suports Departament Educació). S’encarreguen de fer atenció directa a l’alumnat, assessorament al professorat i suport a les classes.

– Tècnica UAO. Aquesta professional que ve de l’EAP s’encarrega d’acompanyar i orientar tant a l’alumnat com a les seves famílies. Atén a alumnat amb absentisme o que necessiti treballar la gestió emocional.

– Psicopedagoga de l’EAP. Cada 15 dies ve al centre la professional de l’Equip d’Assessorament Psicopedagògic per tal de donar resposta a les demandes del centre i també ajudar a alumnat i famílies amb l’itinerari educatiu.

– Treballadora Social EAP. Una vegada al mes ve al centre la professional de l’Equip d’Assessorament Psicopedagògic per tal de treballar amb les famílies que ho desitgin i fer assessorament a l’equip educatiu del centre.

– Consulta Oberta. Una vegada a la setmana ve al centre l’infermer del CAP i atén les demandes sobre salut de l’alumnat.

– Grup de suport emocional. Gestionat per la psicòloga del CAP dóna atenció a l’alumnat amb problemes de caire emocional un cop per setmana.

– UEC. Les unitats d’escolarització compartida (UEC) tenen com a finalitats complementar l’atenció educativa que ofereixen els centres educatius, afavorir l’assoliment de les competències de l’etapa de l’ESO i vetllar per la continuïtat formativa dels i les alumnes amb una metodologia flexible, motivadora i personalitzada per retornar-los la confiança en les possibilitats d’èxit personal i evitar l’abandonament escolar.

El nostre centre es coordina amb les dues UECs de Valls per a donar suport a alumnat que ho requereixi.

UEC Vallsgenera

UEC Creu Roja