Homenatge al nostre director, Pere Aguadé

El passat dijous 30 de juny vam celebrar l’acte d’homenatge al nostre director, Pere Aguadé, que després de vint anys com a director i dos com a cap d’estudis, ha decidit jubilar-se. El Pere Aguadé va veure néixer l’institut. Va venir per crear l’àula de tecnologia i s’hi va quedar. En tots aquests anys de trajectòria de director,  l’institut ha crescut fins a ser el centre que és avui dia, amb estudis d’ESO i batxillerat i referent en l’estratègia digital.

L’acte, que es va dur a terme al Convent de les Arts, va començar amb el parlament de l’anterior alcalde d’Alcover, Anton Ferré, qui va expressar l’amistat que l’uneix amb el Pere Aguadé. Tal com va dir l’Anton, el nostre director va arribar a Alcover quan l’institut ni tan sols tenia nom ni tampoc un edifici on desenvolupar-se i a base de persistència dels equips directius ha arribat a ser el centre actual.

Seguidament, l’Òscar Solé i la Yolanda Martínez, presentadors de l’acte van donar pas a la Lili Lozano, presidenta de l’AMPA, qui va agrair a l’homenatjat el seu acompanyament i guiatge i la tasca educativa en els nois i noies que han cursat els seus estudia a l’institut. A més, la presidenta de l’AMPA va destacar el paper clau que va tenir el Pere Aguadé en la consecució del batxillerat a Alcover.

Les actuacions musicals dels alumnes Maria Subirats al piano, Juli Altès i Maria Altès a la guitarra van acompanyar les imatges de la trajectòria del Pere al nostre centre i en la seva vida personal. També, el professor i saxofonista Carles Borras va tocar una peça que va cloure els records emotius del Pere en el seu pas per l’institut.

A continuació, la directora entrant Míriam Martínez  va adreçar unes paraules al Pere Aguadé, amic i company d’equip directiu i va fer-ho a través de la música, una de les principals passions del director. La Míriam, acompanyada de les lletres de diversos grups musicals, va posar l’accent en el do que té el Pere per encomanar les idees i en l’empatia i la complicitat que ha mostrat sempre amb els alumnes i companys.

Seguidament, va ser l’inspector d’Educació, Josep Tarragó, qui va dirigir unes paraules al director Pere Aguadé, agraint el seu llarg esforç i la constància en el lloc de gestió de més complexitat del sistema educatiu.

Robert Figueras, alcalde d’Alcover, va pujar també a l’estrada per parlar no només com a alcade sinó també com a ex-alumne de l’institut. Els records de l’alcalde en els seu pas com a alumne del Pere els va resumir en una frase: “Pere, ens vas fer veure que per damunt de tot hem de ser feliços”. En Robert Figueras va agrair la feina del Pere Aguadé pel poble d’Alcover i les fites aconseguides.

Per finalitzar la festa, el principal protagonista de l’acte va prendre la paraula. En Pere Aguadé va acomiadar-se de tots els presents recordant el seu pare, Jaume Aguadé, qui va impregnar la família Aguadé de vocació educativa.  Amb l’emoció d’aquest moment únic, el director va agrair el suport a la seva família, a l’Ajuntament d’Alcover, als companys, als pares i mares i als alumnes amb qui ha compartit tants moments i a qui, com va dir, no oblidarà mai.

La sorpresa final va arribar de la mà dels ex-alumnes i membres del grup Allcovers, Gaspar Girona i Oriol Feliu, que van convidar al Pere Aguadé a tocar amb ells una de les peces del grup de música on el Pere Aguadé n’ha estat el baixista, Roc Gaià. L’actuació, plena d’emotivitat i sentiment, va fer vibrar al públic assistent.

I no ens queda més que repetir el que en Pere Aguadé ha desitjat sempre als nostres alumnes en les seves graduacions: “Tal com diu un grup de rock molt famós de la comarca…” Pere, esperem que tinguis sort en el teu nou viatge, que la sort t’acompanyi a cada pas!