L’equip Fem1 d’Alcover, Campió d’Espanya a la World Robot Olympiad

L’equip de robòtica Fem1 d’Alcover va resultar guanyador de  la fase estatal de la World Robot Olympiad, en la categoria Regular Rookie.

El grup, format per Júlia de Luca, Llatzer Bonet (alumnes de segon d’ESO de l’Institut Fonts del Glorieta) i Pau Subirats (alumne de sisè de primària de l’Escola mare de Déu del Remei) va obtenir el primer premi després d’una disputada competició en que va haver de muntar i programar un robot innovador des de zero i després va haver de superar els reptes que se’ls va proposar.

En el cas de la categoria Rookie, el repte consistia en dissenyar un robot que fos capaç de plantar plantes en funció de la qualitat del sol.

Aquest primer premi a nivell estatal arriba després d’haver resultat campions a la fase catalana de la WRO, el passat mes de juny a la Universitat de Lleida.

Les magnífiques posicions obtingudes són el resultat d’un intens període de treball i esforç d’un equip més nombrós format per alumnes que el curs passat feien 1r i 4t d’ESO i que ja va competir a la First LEGO League 2018. En aquesta competició els nois i noies d’Alcover van muntar i programar un robot autònom utilitzant la tecnologia de LEGO Mindstorms per a resoldre les missions del Joc del Robot i van elaborar un estudi científic sobre la gestió d’aigua en espais públics.