Xips Medipix i TimePix

El nostre centre (únic de Girona) ha estat seleccionat per participar en el projecte ADMIRA (Activitats amb Detectors Medipix per Investigar la Radiació a l’Aula). Essencialment, el projecte vol apropar la recerca als nostres alumnes per tal d’impulsar noves vocacions científiques i tècniques. El projecte ofereix l’oportunitat de treballar amb dispositius desenvolupats en un centre de recerca com el CERN, donar-los formació addicional i fent-los treballar en una xarxa temàtica. El projecte està pensat per tal que els estudiants aprenguin tenint un paper actiu en la recerca del coneixement, conceptes sobre la radiació natural (tipus, fonts), anàlisi de dades amb algoritmes i nocions d’electrònica amb una metodologia en la que les diferents disciplines es retroalimenten. També és important el vessant de treball en equips i la presentació de projectes en públic. La participació en el projecte aportarà als estudiants coneixements aprofundits en física, química i matemàtiques. Els alumnes podran experimentar i veure que molts fenòmens naturals poden ser observables de manera senzilla a l’aula i laboratori, en definitiva serà una manera d’apropar l’experimentació a la realitat.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *