UN PRIMER TRIMESTRE PLE D’ACTIVITATS I UN DESIG PER L’ANY QUE COMENÇA

El temps passa volant i ja hem arribat al final d’aquest primer trimestre. Enguany hem començant el curs creixent. Ara som més, la comunitat creix i també la il·lusió per aquest projecte. Hem fet moltes activitats al llarg d’aquests tres mesos: les sortides de tutoria i els projectes de les diferents matèries; hem participat del programa REIVIDINCA’T sobre els drets dels infants; hem format part de la campanya NO WASTE NOVEMBER que el Consell  Verd ha decidit convertir en una campanya permanent; en definitiva  hem  treballat molt.

Aquests darrers dies hem participat de dues iniciatives solidàries. D’una banda hem fet una recapatació de 590 euros per a la Marató de TV3, amb els origamis i el Mercat de Nadal de Segona Mà.  De l’altra hem participat de la recollida de joguines per l’associació JO NEPAL. Juntament amb l’INS Baix Empordà s’ha recollit 340 joguines. Podeu escoltar l’entrevista a les direccions dels dos centres a Ràdio Palafrugell en aquest enllaç

Ens agradaria destacar, però, la SETMANA DE LA CIÈNCIA, plena d’aprenentatges i que vam tancar amb un cant per un futur millor. I també el nostre projecte trimestral PIRATES I CORSARIS.

Pirates i corsaris

En aquest projecte ens hem apropat a la història de la pirateria al Baix Empordà, a través de les seves llegendes, les torres de guaita, la música, el teatre, i altres activitats al voltant de la vida marinera. Hem treballat durant cinc dies, preparant diàlegs, construint decorats, preparant escenaris. Hem après sobre l’arquitectura de defensa de les torres de guaita amb una visita al Far de Sant Sebastià. Hem fet un taller de nusos mariners, ens hem engrescat a cantar i hem gaudit com pirates.

Setmana de la ciència 2021

Dilluns 15 de novembre, dia de sant Albert i patró dels científics,  hi donàvem el tret de sortida. Entre altres activitats, l’Alba Cabrera, doctora del grup de recerca LEQUIA de la Universitat de Girona, va explicar als alumnes de 2n d’ESO la importància de la recerca en tractament i potabilització d’aigües. A la conferència li van seguir els experiments a l’aula,  sobre la importància del cicle de l’aigua i les seves propietats: com es forma la pluja àcida, com fer un indicador de pH per la pluja o saber què és el poder calorífic de l’aigua.

També altres  tallers com el de sostenibilitat i canvi climàtic adreçat a primer d’ESO o el de creació de vídeos-tutorials d’experiments de meteorologia.

La setmana va estar plena d’activitats organitzades amb la participació de tot l’equip docent en un treball transversal que implicava totes les matèries: taller de pigments naturals i taller d’origamis amb paper reutilitzat, concurs d’enigmes, jeroglífics.

El punt final el va posar la música amb la cançó SING  FOR THE CLIMATE  que es va convertir en símbol i himne de la lluita per la sostenibilitat l’any 2012, quan més de 80.000 persones a 180 ciutats belgues el van cantar durant la Cimera del Clima de DOHA l’any 2012.

Nosaltres també vam sortir a cantar i aquí en podeu veure el resultat. Aquesta cançó és el nostre desig per a l’any que  comença.