Serveis i projectes

A l’institut La Sureda desenvolupem projectes propis, participem en programes d’innovació pedagògica, i també d’altres de l’àmbit social, municipal i de la salut.

Comissió de co-educació: Treballem la perspectiva de gènere, el feminisme i el respecte a la diversitat.  Organitzem activitats i participem dels actes i celebracions que es fan a Palafrugell en col·laboració amb entitats municipals.

Escoles verdes: Els delegats i delegades verds treballen amb objectius de sostenibilitat i respecte al medi ambient.

Projecte escolta’m. El tutor fa un seguiment personalitzat de l’alumnat del grup a través de tutories en petit grup en horari lectiu de l’alumnat.

Projecte Aules Netes és un concurs per fomentar que l’alumnat redueixi els residus generats i que mantingui l’aula en bones condicions. Alguns centres l’estan aplicant i nosaltres portem a terme la nostra versió.

Salut i escola és un programa impulsat pel Departament d’Educació i el Departament de Salut té la finalitat de millorar la salut dels adolescents mitjançant accions que promocionen hàbits saludables,  prevenen  situacions de risc, i ajuden a detectar precoçment  problemes relacionats amb la salut.

El projecte “Sigues tu” és un projecte de DipSalut per treballar les habilitats per la vida i que s’inclou dins el Pla d’acció tutorial.

Consell municipal d’adolescents és un projecte de l’ajuntament que des del centre recolzem i en reforçarem la participació del nostre alumnat.

PalaRobòtica és un projecte municipal per fomentar la robòtica als centres escolars, hi participen les escoles i instituts del municipi. Hem dissenyat una optativa específica per participar-hi.

Pla lector. Cada dia es dedica mitja hora a llegir a classe alguna de les lectures proposades a la caixa de llibres de l’aula o que es porten de casa. És un projecte per fomentar el gust per la lectura.

Consell de delegats/des. Els representants de les diferents tutories es reuneixen mensualment amb direcció per tractar temes de funcionament de centre.