Normes i funcionament

Les NOFCs del centre formen el document que recull els acords i decisions d’organització i funcionament de centre adoptades per tal de que es pugui fer una feina i gestió educativa que permeti assolir els objectius del PEC i de la PGA. Cada curs acadèmic es revisaran les NOFCs i s’aprovaran en un claustre. Aquest document recull l’estructura organitzativa de govern i de coordinació del centre, la concreció de les previsions del PEC per orientar l’organització pedagògica, el retiment de comptes al consell Escolar en relació a la gestió del PEC, el procediment d’aprovació, revisió i actualització del PEC, els mecanismes que han d’afavorir i facilitar el treball en equip del personal del centre, les concrecions que escaiguin sobre la participació en el centre dels sectors de la comunitat escolar i sobre l’intercanvi d’informació entre el centre i les famílies, col·lectivament i individualment, així com els mecanismes de publicitat necessaris perquè les famílies puguin exercir el seu dret a ser informades, l’aplicació de mesures per a la promoció de la convivència i dels mecanismes de mediació, així com la definició de les irregularitats en què pot incórrer l’alumnat quan no siguin greument perjudicials per a la convivència i l’establiment de les mesures correctores i finalment la resta d’elements necessaris per a l’organització i el funcionament del centres.

Un dels punts que volem destacar de les NOFC de l’Institut La Sureda és el de l’ús del mòbil. Som un centre lliure de mòbils i a mesura que anem ampliant els nivells educatius es debatrà amb la comunitat educativa el possible ús pedagògic dels dispositius mòbils de l’alumnat. Pel que fa a la comunicació amb les famílies sí que es promourà la comunicació via mòbil a través de l’aplicació de missatgeria instantània utilitzada al centre.

NOFC_22_23