Projecte educatiu

La missió, visió i valors han d’estar en consonància amb el Projecte Educatiu de Centre (PEC) que s’haurà de construir amb la col·laboració de la comunitat educativa durant els primer curs a través d’una sèrie de mecanismes de participació. No obstant, per iniciar el centre cal un plantejament institucional pensat que ha de deixar clars els valors, la missió i la visió del nou centre. A continuació se’n fa una primera proposta.

Missió: Com a centre educatiu públic, català, de nova creació, sabem que la nostra missió serà oferir a l’alumnat una educació innovadora i de qualitat des d’una visió global de l’ensenyament-aprenentatge garantint l’assoliment de les competències bàsiques en acabar l’etapa d’escolarització obligatòria i que permeti seguir aprenent al llarg de la vida.

Visió: Voldrem que el nostre centre sigui innovador tant en metodologies d’aula i d’avaluació, com en l’ús de les TIC. Un referent en sostenibilitat mediambiental, capdavanter en el treball per projectes i en concret en projectes STEAM. Pioner en l’obertura de les aules a les famílies i que afavoreixi la interacció de la comunitat educativa en tot el procés d’ensenyament-aprenentatge per aconseguir una educació de qualitat que consideri els diferents tipus d’intel·ligències afavorint l’equitat, la inclusió, l’autonomia i que sigui respectuós amb els diferents ritmes d’aprenentatge. Aplicarem sistemes i metodologies per ser referents en l’aprenentatge de les llengües i en especial en l’impuls de la llengua estrangera.

Valors: Ens definirem com un centre integrador, laic, compromès amb la sostenibilitat mediambiental, la llengua i cultura catalanes, respectuós amb la igualtat de totes les cultures i ideologies, introduint la perspectiva de gènere en el projecte educatiu de centre. La nostra tasca educativa es basarà en la integració, participació, col·laboració i innovació, i fomentarà la curiositat, el raonament, l’esperit crític i l’esforç de l’alumnat. Els valors de la sostenibilitat mediambiental seran un referent en totes les actuacions que es portin a terme, per educar, ensenyar i aprendre no és necessari generar un excés de residus i així ho voldrem transmetre a la comunitat educativa. Voldrem que l’alumnat assoleixi l’ESO essent conscient que són un element clau per una societat més sostenible i que també ho són les seves famílies. El respecte i la bona convivència entre iguals són primordials per nosaltres i per això apostarem per treballar la prevenció, detecció i intervenció en qualsevol situació que posi en risc aquest respecte i convivència entre iguals.