Carta de compromís educatiu

CARTA DE COMPROMÍS EDUCATIU CURS 2022/23

Benvolgudes famílies, 

La Llei d’educació aprovada en el Parlament de Catalunya en data 10 de juliol de 2009 preveu una Carta de compromís educatiu i la defineix com el document que expressa els objectius per assolir un entorn de convivència i respecte pel desenvolupament de les activitats educatives. La finalitat de la carta de compromís educatiu és potenciar la comunicació, la participació, la implicació i el compromís entre els centres i les famílies per dur a terme una acció coherent i coordinada en l’educació dels infants i dels joves. 

En el marc de la Llei, doncs, l’Institut La Sureda ha redactat la seva pròpia carta de compromís educatiu i que tot seguit us presentem 

COMPROMISOS 

Per part del centre 

  1.  Facilitar una formació que contribueixi al desenvolupament integral de la personalitat de l’alumnat
  2.  Vetllar per fer efectius els drets de l’alumnat en l’àmbit escolar
  3.  Respectar les conviccions religioses, morals i ideològiques de la família i de l’alumnat
  4.  Emprar el català com a llengua vehicular i d’aprenentatge del sistema educatiu
  5.  Potenciar l’aprenentatge de les llengües estrangeres oferint una proposta transversal del treball competencial de les llengües al llarg del curs
  6.  Proporcionar visites culturals, conferències o xerrades, participació en activitats, participació en concursos o certàmens que enriqueixin el desenvolupament integral de l’alumnat
  7.  Informar la família del contingut del projecte educatiu i de les normes d’organització i de funcionament del centre tant a les reunions amb les famílies com a les trobades amb el tutor/a. En aquests documents hi consten els criteris per a l’aplicació de les mesures reparadores i/o correctives que s’estableixen amb l’objectiu de garantir la bona convivència en el centre
  8.  Informar la família i a l’alumnat dels criteris que s’aplicaran per avaluar el rendiment acadèmic, fer-ne una valoració objectiva i, si escau, explicar a la família els resultats de les avaluacions 
  9.  Adoptar les mesures educatives alternatives o complementàries adients per atendre les necessitats específiques de l’alumnat i mantenir-ne informada a la família. (PI, desdoblaments, projectes de diversificació curricular, adaptacions curriculars,…) 
  10.  Mantenir comunicació regular amb la família per informar-la de l’evolució acadèmica i personal de l’alumnat: Informació escrita en quatre ocasions durant el curs i com a mínim una reunió entre la família i el tutor/a, una vegada durant el curs sense comptar la reunió d’inici de curs 
  11.  Posar a disposició de les famílies mitjançant el programa Ieduca, tota la informació referent a les faltes d’assistència i de convivència referents a l’alumnat 
  12.  Atendre en un termini raonable les peticions d’entrevista o de comunicació que formuli la família en l’ horari acordat
  13.  Revisar conjuntament amb la família el compliment d’aquests compromisos  en el cas que sigui necessari
  14.  Fer el seguiment de l’assistència diària de l’alumnat i informar als òrgans competents de l’administració pública en cas d’absentisme reiterat o excessiu en temps per causes no justificades
  15.  Desplegar el Projecte Educatiu de Centre (PEC) posant èmfasi en els dos eixos vertebradors i transversals que són la introducció de la perspectiva de gènere i el respecte pel medi ambient

 

Per part de la família 

  1.  Conèixer i respectar el caràcter propi del centre i reconèixer l’autoritat acadèmica del professorat i la del l’equip directiu
  2.  Compartir amb el centre l’educació de  l’alumne/a i desenvolupar i afavorir les complicitats necessàries per aplicar el Projecte Educatiu de Centre
  3.  Instar a l’alumne/a a respectar les normes específiques de funcionament del centre, en particular, les que afecten la convivència escolar i el desenvolupament normal de les classes recollides a les NOFC. 
  4.  Instar a l’alumne/a a respectar les instal·lacions i el material del centre i, en el cas que el faci malbé, assumir les despeses que se’n puguin derivar
  5.  La família informarà i justificarà al tutor/a les faltes d’assistència, així com els retards.
  6.  Vetllar perquè es compleixi el deure bàsic d’estudi i d’assistència regular i puntual a les activitats acadèmiques, així com acompanyar en la realització de les tasques encomanades pel professorat per fer a casa. I així mateix, facilitar la participació en les activitats i sortides programades pel centre.  Comprometre’s vers l’escolarització continuada de l’alumne/a i a conèixer les conseqüències del seu incompliment d’acord amb el que preveuen els drets dels infants, el dret a l’escolarització, l’obligació d’estar escolaritzats i les obligacions que tenen els progenitors o tutors legals respecte els/les menors a càrrec
  7.  Donar suport a l’organització del temps d’estudi a casa i a la preparació del material per a l’activitat escolar
  8.  Adreçar-se directament al centre per contrastar les discrepàncies, coincidències o propostes de millora en relació a l’aplicació del projecte educatiu i en la formació del fill/a, seguint el protocol de comunicació establert
  9.  Facilitar al centre les informacions que siguin rellevants per al procés d’aprenentatge
  10.  Atendre en un període breu les peticions d’entrevista o de comunicació que formuli el centre
  11.  Adoptar criteris i mesures que puguin afavorir el rendiment escolar de l’alumne/a així com acceptar i ajudar a respectar les decisions reparadores o sancionadores del centre
  12.  Tenir en compte el respecte pel medi ambient d’acord amb el que estableix el Projecte Educatiu de Centre
  13.  Assistir als actes i reunions que es programen per a les famílies, i molt especialment, assistir puntualment a les convocatòries individualitzades 
  14.  Autoritzar la realització de les avaluacions psicopedagògiques que siguin necessàries per a poder donar la resposta educativa més adequada i col·laborar amb les propostes del centre amb aquestes mateixes finalitats
  15.  Fem constar que som coneixedors de la situació actual de la pandèmia amb el risc que això comporta i que, per tant, ens atenem a les mesures que puguin ser necessàries en cada moment 
  16.  Informar a l’alumne/a del contingut d’aquests compromisos 
  17.  Revisar conjuntament amb el centre educatiu el compliment d’aquests compromisos, quan s’escaigui.
  18. Conservar en bon estat l’ordinador portàtil cedit pel departament a l’alumnat per fer-ne ús acadèmic. En cas de desperfectes abonar la quantitat necessària per a la seva reparació tal i com està recollit a les NOFC.
  19.  Vetllar perquè el meu fill/a no utilitzi el mòbil dins el recinte escolar sense permís. A 1r i 2n d’ESO no es podrà utilitzar en cap cas i a partir de 3r d’ESO només en cas que el professorat el requereixi per finalitats pedagògiques. 
  20.  Acceptar que es custodi a direcció el mòbil del meu fill/a en cas de fer-ne un mal ús.
  21.  Venir a recollir el mòbil a direcció en cas de que se li hagis custodiat per utilitzar-lo sense que sigui per un ús pedagògic amb autorització del/la docent.

Sempre que s’escaigui aquesta carta es complementarà amb altres compromisos personalitzats.

I, perquè així consti, signem aquesta carta de compromís educatiu. 

Per part del centre         Per part de la família 

Directora de l’INS La Sureda         Mare, pare o tutor/a legal de l’alumne