25 N ALUMNES DE L’INS LA SUREDA PARTICIPEN ALS ACTES DE PALAFRUGELL

Alumnes de 4rt d’ESO participen en els actes organitzats des de l’Ajuntament de Palafrugell amb la col·laboració d’entitats del municipi i llegeixen un manifest escrit per elles mateixes.

Manifest

Dia rere dia ens trobem amb situacions molt complicades de gestionar, probablement les persones que esteu escoltant això ara mateix, us imagineu contextos quotidians que creen malestar, però tampoc arriben a ser un desastre. Ara penseu, que moltes dones, a part d’aquests problemes de la vida diària, també han de bregar amb el maltractament físic i psicològic per part de moltes persones del seu entorn pròxim.

La violència de gènere en l’actualitat es pot representar de diferents maneres: Les amenaces, la manipulació, la violència de parella, la violència sexual, el matrimoni infantil, la mutilació genital femenina i els suposats “crims d’honor”, que també formen part de la violència de gènere.

No sembla un problema greu fins que alguna de nosaltres acaba veritablement  ferida o morta. Tots i totes ho ignorem, fins al punt que moltes aguantem aquestes situacions o simplement, les observem diàriament i no actuem. Fins que arriba el dia, el dia quan malauradament expliquen que aquella noia que feia tants anys que estava amb la seva parella, tan tímida i poc parladora, ha mort en mans del seu marit. Després, a tothom li sap greu i pensem en com de malament ho devia estar passant aquella dona, però al cap de poc temps, sembla que ens n’oblidem i permetem que això segueixi passant cada dia. Permetem que al nostre país, l’any 2022 morissin 49 dones per violència de gènere.

Aquest any  2023 la violència de gènere, en lloc de reduir-se, continua creixent.

Permetem que això cada cop succeeixi en dones més joves i, que un 80% de les afectades no denunciï per por que la justícia no actuï com ho hauria de fer, pensant que, en acabat, és més perillós denunciar que no fer-ho. Permetem que aquest, encara sigui un tema tabú del qual a moltes cases no se’n pot parlar. Permetem que pares i mares vegin la mort de les seves filles en unes circumstàncies inimaginables. Fem un canvi, per tu, per la teva filla, la teva mare i per protegir totes les nenes que en molt pocs anys es podran començar a trobar en situacions així. Vetllem perquè aquest dia més endavant no s’hagi de celebrar perquè finalment, s’han erradicat les morts per violència masclista. Pensem en una manera d’evolucionar i cridar al canvi!

Judith Baserba, Abire El Ghazlani, Salima Kabbaj,Chaimae Lassal, Iman Raissi, Andrea Rey, Juno Saludes, Júlia Silvestre, Jana Soler.