Tecnologia al núvol

Aquest setembre, des del departament de tecnologia, iniciem tres projectes relacionats amb les noves tecnologies: Impulsem la robòtica, Mobilitzem la informàtica i GO-LAB.

Impulsem la Robòtica

La Direcció General d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, té previst desenvolupar durant el proper curs 2014/2015 el projecte Impulsem la Robòtica a diferents instituts d’educació secundària de Catalunya, entre els quals estarà el nostre institut. Aquest projecte té per finalitat estimular la realització d’activitats didàctiques de robòtica educativa en el marc del desplegament de les competències de l’àmbit científic-tecnològic i la competència digital.

En aquest Vídeo podeu veure una conferència del nostre profe d’arduino en el curs de programació del projecte “Impulsem la Robòtica”.

El projecte “Impulsem la Robòtica”, es va presentar al juliol passat al FABLAB de Barcelona. Va ser una trobada de professorat amb una mostra de màquines impressores en 3D, conferències, etc.

L’acte de la presentació va còrrer a càrrec de la Sra. Pilar Carasa Martín, Cap del Servei d’Innovació i Formació de l’Educació Secundària del Departament d’Ensenyament.

Es tracta d’un projecte conjunt del Departament d’Ensenyament i de l’Obra Social La Caixa, que compta amb la col•col·laboració d’Ultra-Lab i d’Arduino Verkstad.

El model educatiu d’aquest projecte aplica una metodologia activa, basada en els projectes i en l’experimentació i es realitzarà amb alumnes de 4t d’ESO durant el primer quadrimestre.

Aquesta experiència es realitza en base a un kit que conté tots els components per realitzar i construir els experiments, també d’una plataforma en línia amb tota la documentació necessària per al treball i un entorn web que fa possible que els participants comparteixin continguts en forma de blocs, tutorials i fòrums, a través del CESIRE. (Centre de Suport a la Innovació i la Recerca Educativa).

Mobilitzem la Informàtica

D’altra banda, el Departament d’Ensenyament, en el marc de les actuacions del programa mSchools promogudes per la Fundació Barcelona Mobile World Capital, va posar en funcionament el curs 2013-2014 la proposta didàctica “Mobilitzem la Informàtica”, que posarem en marxa aquest curs al nostre centre.

Dins del programa mSchools es convoca el Concurs d’apps “Mobilitzem la Informàtica” dirigit a tots els centres que han dut a terme aquesta proposta. Els premis es lliuraran en una jornada de cloenda on els finalistes presentaran i exposaran els seus projectes. El premi per als guanyadors de cada categoria serà el desenvolupament integral de l’aplicació per part d’empreses del sector i un KANO Kit per a cada membre del grup.

Global Online Science Labs for Inquiry Learning at School

El projecte europeu Go-Lab (Global Online Science Labs for Inquiry Learning at School) fomenta l’ús educatiu de laboratoris remots i en línia en centres educatius a gran escala (més de 1.000 centres a Europa). El portal educatiu Go-Lab ofereix als estudiants la possibilitat de realitzar experiments personalizats amb laboratoris en línia, i permet que el  professorat pugui enriquir les seves activitats de classe amb demostracions, compartir i disseminar les experiències amb la comunitat pedagògica en un ambient web. El portal Go-Lab ofereix l’accés a un conjunt de laboratoris en línia que pertanyen a centres de recerca, com l’Agència Espacial Europea (ESA, Holanda), el Centre Europeu de Recerca Nuclear (CERN, Suïssa), o el Nucli Interactiu d’Astronomia (NUCLIO, Portugal), així com universitats i altres institucions.