Xerrades Salut Escola

Salut i Escola és un programa transversal entre el Departament de Salut i el Departament d’Educació que promou la col·laboració dels centres educatius i els serveis de salut comunitària arreu del territori per millorar la salut dels adolescents mitjançant accions de promoció de la salut, de prevenció de situacions de risc i d’atenció precoç per als problemes relacionats amb la salut mental, la salut afectiva i sexual, el consum de drogues, alcohol i tabac.

Aquesta setmana hem tingut dues xerrades vinculades amb aquest programa:

APRENEM A RESPIRAR

Aquesta va anar destinada a l’alumnat de 1r de batxillerat i forma part de l’especialitat de fisioteràpia respiratòria. L’objectiu d’aquesta va ser que l’alumnat aprenguera a respirar de forma correcta emprant el diafragma, identificar el patró respiratori correcte i l’incorrecte, aprendre a realitzar neteges nasals i el més important, conéixer i practicar exercicis per poder millorar la seua capacitat respiratòria amb l’objectiu de tolerar millor qualsevol esforç del seu dia a dia.

BENESTAR

L’adolescència és una etapa vital de transició a l’etapa adulta en què es produeixen molts canvis físics i emocionals. És un període intens en la construcció de la identitat i de les relacions (d’amistat, familiars, de parella…). Per aquest motiu és imprescindible aprendre a construir relacions positives, que ens facen créixer i desenvolupar-nos al màxim possible com a persones, amb ella mateixa i amb els altres (Pla de salut Catalunya 21-25).

Aquesta xerrada es va dur a terme a l’alumnat de 4t de l’ESO, els objectius principals van ser: promoure hàbits i entorns que ajuden els adolescents a iniciar-se en relacions afectives saludables i respectuoses així com fomentar hàbits de vida saludables i salut emocional en l’àrea de salut afectiva.