Xerrada d’inclusivitat

El passat dimecres 2 d’octubre, Francesca Marí, psicopedagoga de l’EAP (Equips d’assessorament i orientació psicopedagògica) i Alicia Roglan, RAI (Referent d’atenció inclusiva) de les Terres de l’Ebre van donar una xerrada d’inclusivitat al claustre de l’Institut Sòl-de-Riu. Va ser molt profitós aprendre sobre les mesures i suports universals, addicionals i intensius.

Ací us deixem algunes opinions del professorat que va assistir a la xarrada.

“Des del meu punt de vista, la formació relacionada amb l’alumnat NESE va ser molt profitosa i aclaridora. Profitosa, perquè va fer el professorat reflexionar sobre les dificultats a que aquests alumnes s’enfronten tots els dies; i aclaridora, ja que se’ns van donar explicacions molt senzilles sobre la terminologia, a més de proporcionar-nos informació sobre el tema mitjançant enllaços d’interès.”

Cristina Gonzàlez.

“És d’agrair que ens vinguin a explicar de forma pràctica tota la selva de sigles que canvien a cada instant. Em va agradar que s’humanitzés una mica un dels apartats més àrids de la nostra feina.”

Lluís Agudo.

“De la xarrada, per a mi, va estar bé, sobretot, que hi hagués una preparació de material i el fet d’haver d’interactuar. També l’aplicació Mentimeter, ja la coneixia, però crec que és una bona manera per a permetre una participació simultània i col·lectiva. És evident que a una sessió no es pot ensenyar tot sobre diversitat, però sí que es van donar unes pistes que es poden aprofundir. Bones professionals.”

Tomàs Camacho.

“Personalment penso que la xerrada formativa d’inclusivitat va ser molt profitosa. Fou molt dinàmica, explicativa i sobretot divertida i amena. Ens van reforçar conceptes que ja sabíem i d’altres que, almenys jo, tenia una mica més difusos. Em vaig quedar amb ganes de més….”

Pili Salvadó

“A mi em va semblar entretinguda, tot i que en alguns moments massa teòrica i amb aspectes ja coneguts. Em van agradar les dinàmiques i també la conclusió (això m’ho quedo a la motxilla d’activitats!).”

Francesc Reverter