SETMANA PEL CLIMA

La setmana pel clima, del 23 al 27 de setembre, s’ha celebrat a moltes escoles i instituts amb activitats diverses per aprendre, opinar, reflexionar i proposar com ajudar a frenar els problemes que comporta el canvi climàtic. Així que el departament de ciències ha posat en marxa, des de l’inici d’aquest curs, un treball transversal sobre el canvi climàtic a l’institut Sòl-de-Riu d’Alcanar. 

L’alumnat de 1r d’ESO va començar amb les tres erres i ja té molt clar que la més important és l’erre de reduir. Ja han proposat com actuar a l’institut, a casa i al poble per aconseguir reduir, reciclar i reutilitzar. A més, estan treballant en grups per aprendre què és el canvi climàtic, quins són els problemes, què s’està fent i, finalment, decidir què fer al seu entorn. L’objectiu és que acaben fent realitat allò que proposen.

L’alumnat de 2n d’ESO va veure el documental Before the flood (abans que siga tard), van debatre a l’aula i van preparar els cartells per dir la seva sobre el canvi climàtic. L’alumnat de l’optativa de biologia de 1r de batxillerat també va estar treballant amb el mateix documental a l’aula i van preparar un manifest.

El divendres 27 de setembre, l’alumnat de 1r i 2n d’ESO i el professorat es van concentrar al vestíbul de l’institut amb els seus cartells; les alumnes Judit i Naomi, de 2n d’ESO, van llegir el manifest elaborat pels alumnes de biologia de 1r de batxillerat; i es van penjar els cartells. 

Es tracta d’un divendres pel futur, el primer de molts divendres perquè això acaba de començar i ens queda molt de treball per endavant. A continuació us mostrem el vídeo que recull algunes de les accions explicades. Esperem que us faça reflexionar i us anime a ficar el vostre granet d’arena. 

El departament de ciències. 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>