Comiat de la Directora Carme Caballer Llopis

Comiat de la Comunitat Educativa de l’Institut Sòl-de-Riu.

Després de 37 anys dedicada a l’activitat docent, els darrers 32 a Alcanar, ha arribat el moment de començar una nova etapa. El proper 31 d’agost em jubilo per la qual cosa el dia 30 de juny vaig cessar del càrrec de directora de l’Institut Sòl-de-Riu.

Lluny queda el mes de setembre de 1989 quan vaig arribar a Alcanar, al «convent», nom amb que es coneixia popularment l’Escola de Formació Professional. Venia de la Sénia, on vaig començar la meua vida professional, primer a l’Escola Municipal de FP i després a l’Institut. Els primers quatre cursos a Alcanar amb alumnat de la branca Administrativa i Comerç van ser fantàstics i molt tranquils i ens van portar a un canvi important el curs 1993-94, amb la inauguració de l’institut Sòl de Riu i el començament de l’ESO, sent centre experimental de la reforma educativa. He viscut en primera persona l’ampliació de l’oferta educativa i formativa a Alcanar i les noves oportunitats que això ha suposat per al jovent d’Alcanar i en molts casos dels pobles veïns. De la formació professional de les branques Administrativa i Electricitat, hem passat a l’Educació Secundària Obligatòria, batxillerat i dos cicles formatius de grau mitjà, Manteniment Electromecànic i Vídeo, discjòquei i so, que per diferents motius són referent a Terres de l’Ebre i a les comarques veïnes de la Comunitat Valenciana. Per al curs vinent també s’implanta un programa de Formació i inserció, PFI, d’auxiliar de vivers i jardineria, per atendre aquelles persones que han sortit del sistema educatiu sense la corresponent titulació.

Durant aquests anys he conegut moltes promocions d’alumnes, he conviscut amb moltíssims nois i noies, amb alguns directament com a professora i altres gràcies als càrrecs de cap d’estudis i de directora que he assumit durant 28 anys.

Com a docent i en l’exercici del càrrec sempre he intentat donar el màxim possible, des d’una visió global, defugint de la mirada individualista i posant sempre en el centre de totes les decisions l’alumnat.

He treballat per fer un institut com recull el Projecte Educatiu, acollidor, català però obert al món, arrelat al territori i compromès amb l’entorn, procurant proporcionar una educació global en tots els aspectes: intel·lectual, cultural, creatiu, artístic i físic.

Un institut compromès amb la convivència de tota la comunitat educativa. Un institut solidari amb les problemàtiques socials del seu entorn local i també, a nivell més general.

Faig una valoració global positiva pel que fa als resultats del desenvolupament personal, acadèmic i professional de l’alumnat. Els hem acompanyat i els hem ajudat a créixer. Sóc conscient que malgrat els èxits, els bons resultats, els premis i reconeixements, sempre hi ha espai per millorar i que no sempre hem sabut atendre a tot l’alumnat d’acord amb les seves necessitats. Però això no ha estat així per manca d’interès ni per despreocupació. Tots sabem que no és fàcil.

Tots els encerts que hem aconseguit durant aquests anys han estat possible gràcies al treball en equip i a la col·laboració de moltíssimes persones, companys docents, PAS, pares i mares, AFA, Ajuntament, empreses i entitats i especialment l’alumnat.

A tothom dono les gràcies. Als que m’han mostrat compromís, suport, confiança, però també als que han manifestat crítiques i discrepàncies perquè de tot s’aprèn, tot ajuda a millorar, a superar-nos, tot ens fa més forts i més grans.

Aquests dos últims anys han estat especialment diferents i difícils. Ens hem hagut d’enfrontar a una pandèmia que ens ha condicionat la vida en tots els aspectes, i el món educatiu no n’ha estat exempt. Però la realitat és que amb molt esforç ho hem pogut superar, hem aconseguit que les escoles i instituts fossen llocs segurs i ho hem aconseguit pel compromís i la responsabilitat de tota la comunitat educativa. Una mostra més d’on som capaços d’arribar quan ens ho proposem i treballem conjuntament.

Només em queda agrair a totes les persones amb qui he tingut la sort de coincidir, haver-me fet tan fàcil i plaent aquest camí i desitjar molts encerts al nou equip directiu encapçalat per Carlos Salvadó.

Us portaré sempre al cor.

Una forta abraçada.

Carme Caballer Llopis

juny 2021

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *