Concurs matemàtic, problemes a l’esprint

El passat dimecres dia 6 de febrer els alumnes de les matèries de matemàtiques de 1r de batxillerat, amb l’ajuda dels de 2n, vam participar al concurs mates a l’esprint, el qual consisteix en resoldre una serie de problemes matemàtics variats en el menor temps possible. El nostre grup va tardar 3 hores en resoldre tots els problemes, però el guanyador del concurs els va fer en menys de 30 minuts.Tot i ser problemes, al principi, bastant fàcils, es van anar complicant cada estona més, vam utilitzar totes les eines possibles per al solucionar els problemes; el GeoGebra,WolframAlpha, Photomath. Un altre repte era que les respostes d’un problema formaven part de l’enunciat de l’altre problema. Tot s’ha de dir: al final estavem tots molt cansats, però ens va agradar tant que esperem que l’any que ve rebem més participació i tornar a disfrutar tant com enguany!

Kàtia Ortiz, alumna de 1r de batxillerat