Xerrada: L’informe de desenvolupament humà. L’evidència d’un món mal repartit

El passat dimarts dia 23 de febrer, dintre del cicle de conferències científiques que ofereix la URV amb finalitat divulgativa, va tenir lloc la conferència impartida per Iban Garcia-Bores Comas, professor del Departament de Geografia de la URV:  “L´INFORME DE DESENVOLUPAMENT HUMÀ. L´EVIDÈNCIA D´UN MÓN MAL REPARTIT”
El ponent va explicar que l’informe de desenvolupament humà és un document que publica anualment l´ONU a través del seu Programa de les Nacions Unides pel Desenvolupament (PNUD). Aquest informe té dues parts parts ben diferenciades. La primera consta d’un seguit d’articles sobre qüestions referents al desenvolupament de diferents regions del planeta. La segona és una àmplia col·lecció de taules estadístiques de tots els països membres de   l’ONU. La conferència pretenia fer reflexionar l´alumnat mitjançant un senzill anàlisi de dades sobre educació, sanitat entre d´altres temes, a través de taules i gràfiques.
A més el professor Iban Garcia-Bores Comas ens va ensenyar una sèrie d’eines i recursos que poden ser molt útils per a realitzar treballs de recerca de batxillerat, ara que l’alumnat de primer de batxillerat ha de començar a decidir sobre quin tema treballarà.

Joana Subiratas, professora de Filosofia i Coordinadora de Batxillerat