Xerrada d’orientació universitària, Anna Rallo Sancho

9 Captura2

Dins del programa d’orientació per als alumnes de batxillerat i continuant amb les xerrades a càrrec d’antics alumnes del centre, el passat divendres 10 d’abril ens va acompanyar Anna Rallo Sancho.

Anna va estudiar el batxillerat d’humanitats i ciències socials en el nostre institut els cursos 2006-2007 i 2007-2008.

És llicenciada en Administració i direcció d’empreses (ADE) per la Universitat de Barcelona. L’últim curs dels estudis universitaris va estar a Hogeschool von Amsterdam – Amsterdam amb un programa Erasmus.

Va cursar un Màster en Direcció Comptable i Financera (Barcelona School of Management, Universitat Pompeu Fabra) i un altre Máster en Auditoria i Comptabilitat Superior (Barcelona School of Management, Universitat Pompeu Fabra – PwC)

També té el Grau Professional de Música, especialitat oboè, atorgat pel Conservatori Municipal de Música de Barcelona

Pel que fa a l’àmbit laboral, actualment és Auditora financera a PriceWaterhouseCoopers (PwC), Barcelona. Va treballar a Grant Thomton, Barcelona amb una beca Advisory i al Banc Santander. També ha participat en grups d’intercanvi d’idiomes i integració dels nous alumnes d’Erasmus a la Universitat

Als alumnes de 1r i 2n de batxillerat de la modalitat d’humanitats i ciències socials els va explicar com va viure el pas de l’Institut a la Universitat, els anys a la universitat i l’accés al món laboral. Va destacar que ella tenia molt clar des del començament què volia estudiar i en què li agradaria treballar. Els va recomanar que intenten fer part de la seua formació en algun altre país ( programes ERASMUS)  perquè això els ajudarà en el creixement i enriquiment personal.

L’Anna va insistir en la importància d’aprendre altres llengües, especialment l’anglès, perquè cada vegada es valora més el domini no només d’una llengua estrangera, sinó de dos o tres i va animar als alumnes a lluitar per aconseguir allò que realment vulguen, tant pel que fa als estudis com al treball.

L’alumnat va seguir les explicacions amb atenció i curiositat, mostrant molt interès pels consells que els va donar Anna.

Li agraïm de tot cor haver acceptat la nostra invitació i que haja compartit amb nosaltres aquest trosset de la seva vida.

Anna va acompanyar la seva intervenció amb una presentació que podeu veure en el següent enllaç Presentació Anna Rallo Sancho.

Carme Caballer Llopis, directora de l’Institut Sòl-de-Riu i professora d’Economia i Organització d’Empreses