Aprenentatge Plurilingüe al nostre Centre

L’Institut  Sòl de Riu d’Alcanar amplia l’oferta de continguts impartits íntegrament amb anglès.

Aquest curs el nostre Centre posa en marxa l’aplicació del Grup Impuls Plurilingüe mitjançant l’Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües Estrangeres (AICLE, en anglès CLIL).

L’objectiu és assolir un major èxit en l’aprenentatge de llengües estrangeres per mig d’altres matèries comunes o optatives.

En aquest curs, les matèries escollides han estat Ciències, Matemàtiques i Tecnologia.

La matèria de Tecnologia es cursarà en forma d’optativa a segon d’ESO i aplicarà continguts curriculars propis de l’assignatura en aquest novedós mitjà d’aprenentatge. La temàtica que envoltarà aquest projecte serà l’aprenentatge de programació mitjançant Scartch 2.0.  Un total de 12 alumnes participen en aquest curs anomenat “Coding with Scratch”  que té com a plataforma el Moodle del Centre. En aquest entorn els alumnes realitzen tres projectes col·laboratius on treballen contingut temàtic en llengua anglesa. Els projectes consisteixen en crear una Felicitació de Nadal interactiva, un curtmetratge en dibuixos animats i un videojoc.

A més, en aquest curs els alumnes cursaran diverses activitats en les matèries de Matemàtiques i Biologia i Geologia íntegrament en anglès. Algunes d’aquestes activitats planificades seran: coneixement de lèxic matemàtic mitjançant la realització d’exercicis pràctics, treballs col·laboratius envers el reciclatge i residus, diferents pràctiques al laboratori, treballaran en petits grups els diferents ecosistemes, elaboraran diferents dietes alimentaries i moltes més coses.

Així doncs, amb aquesta iniciativa es podran assolir dos objectius molt importants dintre del marc educatiu a Catalunya i, tanmateix, al nostre Centre. Per una banda, millorar el coneixement i l’ús d’una llengua estrangera, en aquest cas l’anglès, i per l’altra, impulsar els coneixements envers la programació, la robòtica, lèxic matemàtic i la metodologia tècnic-científica (STEM) mitjançant el treball per projectes.