23 d’abril, concurs de projectes sobre Shakespeare i exposició al hall

Shakespeare encara viu després de 400 anys de la seva mort.

El 23 d’abril d’aquest any, va ser el 400 aniversari de la mort de William Shakespeare i, des del Departament de Llengües Estrangeres, vam voler commemorar-ho amb una exposició monogràfica al hall de l’institut sobre l’autor en llengua anglesa més prolífic i conegut arreu del món.

Aquesta havia de ser una exposició feta per alumnes i dirigida a ells, així que vàrem fer una crida a la participació de l’alumnat en diferents seccions:

1. Biografia.
  2. Època Tudor.
  3. Obra literària.
  4. La llengua. Dites i frases que romanen a l’anglès actual.
  5. El Globe. El teatre de Shakespeare.

El format dels projectes era lliure: assaig, ressenyes, còmics, postals, punts de llibre i d’altres, però tots ells havien d’incloure informació sobre l’autor i la seva obra, una il·lustració referent a allò del que es parlava, sense oblidar-se de citar les fonts utilitzades tant de textos com d’imatges.

Al concurs hi van participat més de 70 alumnes, dels quals es van seleccionar 4 projectes guanyadors, els autors dels quals van rebre un diploma i un llapis de memòria.  A l’hora de triar els projectes guanyadors es va tenir en compte l’originalitat i la creativitat dels mateixos.

Guanyadors del concurs:

Èlia Martí and Emma Sancho 3r ESO pel seu projecte sobre l’obra de Shakespeare.

Iris Fernández 3ESO pel seu llibre sobre la vida i obra de Shakespeare.

Mar Mitjavila i Laia Reverter 3ESO pel seu punt de llibre commemoratiu.

Blanca Gasparín 1r ESO pel seu còmic sobre la vida de Shakespeare.

Felicitem totes les guanyadores i agraïm a tot l’alumnat que va participar en aquesta exposició amb pòsters, punts de llibre, còmics i altres treballs sobre l’insigne autor de Stradford-upon-Avon. Tots ells ens van ajudar a apropar la figura i obra de William Shakespeare a l’alumnat del centre i tots aquells visitants que han passat pel nostre hall.

Això és el que tots vam poder veure a fora. Però el més important estava passant a les aules, a on, durant tota la setmana, l’alumnat del centre va poder realitzar activitats relacionades amb els aspectes mencionats anteriorment a través de vídeos sobre obres de Shakespeare, en concret Romeo i Julieta en diverses adaptacions, de biografies, notícies…i molt més.

Shakespeare lives!

José Barón Buñuel, Cap de Departament de Llengües Estrangeres.