DESENVOLUPAMENT CURRICULAR DE L’ALUMNAT

En aquests moments s’està treballant en l’elaboració d’un document on es detalli el desplegament de la competència digital de l’alumnat de manera més detallada. Aquest document es finalitzarà durant el curs 2023-2024.

Actualment en l’àmbit metodològic:  Les TAC s’utilitzen per facilitar l’aprenentatge més enllà de l’espai i l’horari de l’aula i fora de l’escola i utilitza el potencial de les TAC per personalitzar els aprenentatges i adaptar-los a les característiques i necessitats de cada alumne/a.

El professorat promou activitats apropiades pel que fa a l’ús segur d’Internet i el respecte de la propietat intel·lectual i la programació de totes les àrees curriculars incorpora continguts digitals per al treball per part de l’alumnat que inclouen projectes, activitats col·laboratives, de simulació o de producció de contingut per part de l’alumnat donant a aquests un paper més actiu.

L’ús de les TAC és divers i abasta des d’aplicacions instrumentals i d’exercitació (per exemple programes d’ofimàtica o activitats tipus JClic) fins a activitats de cerca, processament i presentació de la informació (per exemple Webquests).

El centre, en el cas de l’ESO i el Batxillerat, promou la possibilitat de cursar algunes matèries en la modalitat d’educació no presencial a l’Institut Obert de Catalunya.

Es realitzen projectes col·laboratius amb suport TIC amb altres centres del país o d’arreu.

En general, aquestes metodologies s’apliquen també al llarg dels cicles formatius que s’imparteixen en el centre, a continuació es mostren exemples d’algunes activitats:

CFGM Manteniment Electromecànic: realitzen programació de plc’s schneider què és controlador programable usat a la indústria per controlar qualsevol mena de màquina automàtica que faci tasques repetitives, treball amb AutoCAD i Cade Simu per a la simulació de circuits elèctrics.

CFGM Vídeo, Discjòquei i So: treballen editors de vídeo, d’àudio, i controls d’il·luminació entre d’altres.