Proves anuals per completar els ensenyaments d’ESO

Graduat en educació secundària obligatòria (alumnes que no l’han obtingut en finalitzar l’etapa)

CONVOCATÒRIA

Els alumnes que no obtenen el títol de graduat en educació secundària obligatòria (ESO) en finalitzar l’etapa es poden presentar a les proves que el mes de març de cada any organitzen els centres educatius; a cada centre es constitueix una junta d’avaluació formada per professors de quart d’ESO i presidida pel cap d’estudis.

NORMATIVA

Resolució EDU/3445/2009, de 2 de desembre, per la qual es regula la convocatòria anual de les proves per a l’obtenció del títol de graduat en educació secundària obligatòria per a l’alumnat que no l’hagi obtingut en finalitzar l’etapa esmentada. (DOGC núm. 5523, 10.12.2009)

REQUISITS

Es poden presentar a la prova les persones que compleixen els requisits següents:

1. Tenir 18 anys o complir-los dins l’any natural de la prova. També s’hi poden presentar amb  17 anys o complir-los dins l’any natural de la prova si es troben en alguna d’aquestes situacions (cal presentar la documentació que ho acredita):
  • tenir un contracte laboral que els impedeix d’assistir al centre educatiu en règim ordinari
  • trobar-se en procés d’obtenir un permís de treball o
  • ser esportista d’alt rendiment.
  1. Haver finalitzat l’ESO sense obtenir el títol i no tenir més de 5 matèries pendents de qualificació positiva (compten com una sola matèria les cursades amb el mateix nom en diferents cursos).
  2. Haver finalitzat l’ESO durant un dels 2 cursos anteriors al qual es presenten a les proves.

A continuació podeu consultar el calendari d’aquesta convocatòria:

Per a més informació adreceu-vos a la Secretaria del centre. Accedir a la informació del Departament d’Educació.