MAI MÉS

Projecte “MAI MÉS” de 4t d’Eso

La setmana passada, l’alumnat de 4t ESO va realitzar el projecte titulat APRENDRE DE L’HORROR, sobre els nazis i els camps d’extermini. L’equip docent va plantejar una sortida el passat dijous dia 2 de maig al cementiri d’Alcanar amb col·laboració de l’Ajuntament d’Alcanar, per fer un homenatge als deportats i morts canareus als camps d’extermini. A l’acte principalment van intervenir el regidor de Cultura, Xavi Barrera; el director del Centre, Carlos Salvadó i Marc Chavalera, alcalde de Funcions. L’alumne Èric Galan va llegir el Manifest Commemoratiu de l’Amical de Mauthausen.

Joan Baptista Beltran ens va explicar la vida dels cinc deportats Canareus als camps d’extermini:

• José Fabregat Chimeno: Va ser alliberat del camp de Buchenwald l’11/04/1945.
  • José Gras Barrera: Va morir el 01/5/1945 al camp de Wöbbelin.
  • José Nos Juan: Va morir el 16/10/1941 al camp de Gusen.
  • José Juan Forcadell: Va ser alliberat del camp de Mauthausen el 05/05/1941.
  • Juan Bautista Nos Fibla: Va ser alliberat del camp de Mauthausen el 22/08/1941.

Després de rebre la lectura del Manifest, vam fer l’ofrena de flors dirigida per una alumna del centre Anaïs Montagut, Xavi Barrera, regidor de Cultura i regidora de Joventut, Txell Ulldemolins.
Finalment, l’alumna Maria Valls ens va llegir el poema titulat “Aquella Mort” de Roc Llop.

Anaïs Montagut, alumna de 4t d’ESO.