L’Associació de Famílies d’Alumnes de l’institut Sòl-de-Riu d’Alcanar us convida a la xerrada “Neurociència i Educació: possibilitats i limitacions”, a càrrec de la psicòloga i doctora en neurociències Anna Carballo. La xerrada tindrà lloc el divendres 21 de febrer a les 18:00 h al saló d’actes de l’institut.
El creixent interès per una educació basada en l’evidència científica, així com els recents progressos en el camp de les neurociències sobre els processos d’aprenentatge i memòria, han permès una aproximació entre ambdós camps de coneixement amb la intenció d’oferir una nova visió dels processos d’ensenyament-aprenentatge basada en el funcionament del cervell.
En aquest sentit, els estudis en neurociència cognitiva pretenen proporcionar eines i fonamentació empírica per a què mestres i docents puguin justificar i repensar la seva pràctica pedagògica tenint en compte els diferents factors que intervenen en el funcionament cerebral i en l’aprenentatge. Amb tot, les diferències culturals i metodològiques que existeixen entre ambdós àmbits esdevenen importants barreres d’interacció real i representen limitacions importants que cal considerar.
Anna Carballo Marquez (Barcelona, 1982). Llicenciada en Psicologia i Doctora en Neurociències per la Universitat Autònoma de Barcelona. Professora associada de la Facultat d’Educació i del Grau en Psicologia de la Universitat Internacional de Catalunya. Professora col·laboradora del Grau en Psicologia de la Universitat Oberta de Catalunya. Formadora i investigadora en Neurociències i Educació.