Jornada Contra el Sedentarisme a l’INS Sòl-de-Riu d’Alcanar

El passat divendres dia 29 de desembre alumnat de l’INS Sòl-de-Riu d’ALcanar va celebrar una Jornada d’activitats Esportives amb el professorat d’Educació Física del centre en Contra el Sedentarisme.

Aquest curs haguéssim celebrat la 4a jornada de promoció de l’esport femení, aquesta exitosa i un punt polèmica acció (de discriminació positiva) s’ha reorientat.

En els darrers anys els índex de participació de noies a les activitats del PCEE han millorat molt, fins i tot han superat en alguna edició les xifres masculines.

A la vista de la situació els responsables de les activitats: professorat d’EF i personal del CIPTE, hem decidit modificar el focus de l’activitat. Sense canviar però el format, que tan bons resultats ens ha donat.

• En aquesta ocasió s’ha convocat a l’alumnat amb baixos nivells de pràctica motriu extraescolar, sense cap consideració de gènere. Per incentivar-los a incrementar la seva pràctica.
  • El format s’ha mantingut: 3 hores de durada, activitats atractives, en horari lectiu, a unes excel·lents instal·lacions municipals i amb una dinàmica menys rígida que les sessions d’EF.

A la reflexió i xerrada final hem pogut copsar una primera bona impressió dels participants, que acompanyada de l’excel·lent comportament i participació ens fan ser optimistes. Creiem que hem pres una bona decisió reorientant la jornada.

Ara sols falta que aquesta bona impressió és concreti més enllà d’una acció puntual, i la puguem percebre a curt i mig termini a les activitats que oferim en el marc del PCEE.

EL TANCAMENT D’AQUEST ESCRIT NOMÉS POT FER-SE AGRAINT ALS QUE DE VERITAT FAN POSSIBLE LA JORNADA I LES ACTIVITATS DEL PCEE: GRÀCIES CIPTE (Trinquet i Pau). I també a Esther, per la disposició i complicitat.

Aquesta és l’oferta d’activitats d’enguany (una vegada més), per si no la teniu prou present.

Podreu trobar tota ala informació en la publicació original del Blog de Pep Casanova.