20 anys de manteniment electromecànic

Divendres passat el Departament de Manteniment del nostre centre va organitzar un sopar per celebrar amb alumnes, professors, ex-alumnes i antics professors del centre el vintè aniversari de l’inici (primera promoció LOGSE 1996) dels estudis de Cicle Formatiu de Grau Mitjà de Manteniment Electromecànic, en substitució de l’antiga FP organitzada en mòduls i prèviament en cicles I i II.

L’Institut Sòl-de-Riu va ser oficialment creat Institut d’Educació Secundària Sòl-de-Riu el curs 1993-1994 com  centre públic de la xarxa pública de la Generalitat de Catalunya, concretament pel Decret 256/1993 de 8 d’octubre publicat al DOCG 5/11/1993.

Prèviament a aquesta data l’institut que va néixer inicialment com centre escolar no oficial de titularitat municipal va romandre fins al curs 1992-1993 com Secció de Formació Professional (SFP) d’Alcanar depenent de l’Institut de l’Ebre. Els estudis que s’impartien en la SFP corresponien a l’antiga formació professionals en les branques d’administratiu (FP-I) i FP-II i elèctrics (FP-I).

Des de les primera promoció LOGSE 1996, s’ha comptat que han finalitzat els estudis amb èxit obtenint el títol de tècnic mitjà CFGM un total de 142 persones, moltes d’Alcanar però també provinent d’altres poblacions de les nostres comarques properes. La gran majoria d’aquestes persones s’han integrat professional i l’impacte socioeconòmic sobre el territori ha estat rellevant. Volem felicitar doncs als companys professors per aquesta efemèride i encoratjar-los a continuar endavant! A la vegada reiterem el nostre compromís per impulsar aquests estudis, tot recordant la necessària ampliació de tallers i espais que fa temps venim reivindicant.