Extraescolar de Robòtica a l’INS Sòl de Riu d’Alcanar

L’alumnat de l’INS Sòl de Riu d’Alcanar va iniciar ahir dilluns 5 de novembre l’activitat extraescolar Robòtica de competició.

En aquesta Extraescolar l’alumnatimages dissenya, construeix i programa robots que poden completar taxes complexes registra’n dades, responent als canvis ambientals i més amb robots LEGO MINDSTORMS Education EV3. Projectes que els ajuden a apropar-se a la tecnologia, la ciència i la programació amb l’aprenentatge pràctic basat en els projectes STEM. Introducció a Robòtica de competició de LEGO® com FLL i WRO. Realitzen projectes amb Arduino introduint-se al món Maker.

Durant el curs es guia a l’alumnat a preparar el projecte científic per la competició de Robòtica. Els robots de competició són EV3 Minstorm, són de gamma alta i tenen uimages-1n cost prou elevat són subministrats per l’empresa que condueix l’extraescolar. Aquesta competició tindrà lloc dintre del World Robot Olympiad WRO. La WRO és un concurs de robòtica educativa coneguda a escala mundial, supera els 23.000 equips participants. Cada equip ha de construir un robot i programar-lo per superar els reptes que proposen l’organització, el robot ha de desplaçar-se de manera molt precisa dins del tauler reglamentari. Amb aquestes classes s’aprenen i demostren la seva capacitat de resolució de problemes, al mateix temps que desenvolupen competències personals.