Dia i Setmana de la Dona i la Ciència

Avui, 11 de febrer, se celebra el Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència. Més que una celebració, al Neus Català ens prenem aquest dia i tota la resta de setmana com una reivindicació per visibilitzar com de necessari és que a la Ciència (i a tot arreu) hi hagi diversitat de gèneres i persones, ja que la diversitat sabem precisament des de la Ciència que és el que dóna la riquesa a la vida.

Aquest any hem volgut apropar les científiques que tenim al nostre voltant al nostre alumnat. Per fer-ho, vam fer una crida a amigues, parelles i persones properes dels i les professionals del Neus Català que treballen en l’àmbit científic i tecnològic i els vam demanar una salutació i un missatge en vídeo.

Molt contentes que ens arribessin moltes veus i missatges encoratjadors, les hem organitzat a les benvingudes de la setmana: enginyeres nascudes i crescudes al nostre barri de Sant Ildefons, una tanatopractora, una pneumòloga investigadora de la Covid, una arquitecta d’estructures ecosostenibles, una primatòloga que ens va saludar des de Ghana… i unes quantes més… a més de les profes STEM de l’institut, que també són dones científiques!

A més a més, hem tingut dues visites presencials de luxe:

Dimarts va venir al nostre centre a xerrar amb l’alumnat de 3r d’ESO la investigadora Ruth Rodriguez Barrueco, bioquímica investigadora en la genètica del càncer, que ens va acostar la seva vida i la seva mirada científica, gràcies a l’associació ASEICA, des de la qual es fomenta la visibilització de dones investigadores en càncer.

I avui divendres ha vingut a xerrar amb 1r d’ESO Patricia Klefisch, veterinària que actualment es dedica a la farmacèutica de productes sanitaris animals, dins del marc del projecte #100tífiques.

Mil gràcies per apropar-vos i respondre les curiositats del nostre alumnat!