Viure és decidir

Ahir el departament de Formació i Orientació Laboral, juntament amb el d’Informàtica i Comunicacions, van acompanyar alumnat de Desenvolupament d’Aplicacions Web i alumnat d’Administració de Sistemes Informàtics en Xarxa a fer dues activitats al Fòrum Jove Terres de l’Ebre 2022, que es celebra durant aquests dies 16, 17 i 18 de febrer.

La primera activitat va ser una Escape Room, L’Aventura de Triar, una activitat gamificada d’orientació on l’alumnat ha de posar en joc la seva perícia en resoldre els diferents enigmes plantejats. L’objectiu era identificar els aspectes clau vinculats a la presa de decisions, planificar escenaris de tria i fomentar l’autonomia abans de prendre decisions, potenciar la motivació i la implicació en el procés d’aprenentatge i fomentar el desenvolupament de competències transversals. Disposàvem de 35 minuts per a fer l’activitat i vam acabar amb 10 minuts d’antelació!!

La segona activitat era un Taller d’Estudis i Professions, dedicat a l’orientació educativa fomentant l’autonomia dels joves i acompanyant-los en la presa de decisions: planificar escenaris de tria abans de prendre decisions i aprendre a buscar la informació necessària per a conèixer i familiaritzar-se amb els itineraris formatius i l’oferta educativa i professional.

Van ser activitats molt motivadores de cara a ampliar informació per a seguir diferents itineraris educatius com ara completar la seva formació amb altres cicles formatius o una carrera universitària. Així que vam visitar els diferents estands de la Fira d’Educació recollint tota aquella informació més interessant.