“Bon dia, com estem?” – Cas d’èxit del programa d’InnovaFP

La Directora General de Serveis Socials, Meritxell Benedí, ha volgut recalcar en la seva visita a l’Insitut: “és una experiència única a Catalunya ja que fomenta l’envelliment actiu, permetent eixamplar la qualitat de vida de la gent gran. Per tot això, la Generalitat de Catalunya està estudiant sobre com fer extensiu aquest projecte arreu de Catalunya.

Maite Rieres, la professora responsable de l’Institut Montsià d’aquest projecte, afirma que tant alumnat com gent gran estan 100% motivats pel vincle emocional i humà tant fort creat entre grans i joves.

El programa ‘Bon dia, com estem?’ , té com a objectiu crear un vincle entre la gent gran i els més joves, tant per donar suport i acompanyament a les persones que viuen soles, com per comprovar el seu estat de salut. A la vegada, i com a novetat d’aquest curs 2019, l’alumnat també ofereix un servei d’assessorament energètic, on s’analitzen i es revisen les tarifes elèctriques de la gent i, si s’escau, se’ls ajuda per tal d’optimitzar la despesa.

El projecte és una col·laboració entre l’Institut Montsià i la regidoria de Sanitat i Serveis Socials de l’Ajuntament d’Amposta, emmarcat en un projecte d’InnovaFP.

Edició 2018