Inici del projecte globalitzat de 2n de DAW, curs 23-24

El passat 16 d’octubre, els estudiants de segon curs del Cicle Formatiu de Grau Superior en Desenvolupament d’Aplicacions Web (DAW) van iniciar el seu projecte globalitzat per al curs 2023-2024. Aquest projecte consisteix en el desenvolupament d’una aplicació web per a un client real, i serveix de vehicle per a que l’alumnat adquireixi les competències i els coneixements propis de cadascun dels mòduls del curs.

En aquesta ocasió, el nostre client és l’emprendedor Arcadi Mayor, de l’empresa empatica.net, i la seva idea de negoci és un comerç electrònic de productes personalitzats amb imatges generades mitjançant intel·ligència artificial. A través de l’aplicació, els usuaris crearan les seves pròpies imatges utilitzant IA i seleccionaran el suport en què desitgen imprimir-les: una tassa amb una caricatura del gos, un coixí amb una imatge emotiva per al dia de la mare, una samarreta personalitzada per a una “despedida” de solters… Les possibilitats són infinites.

L’encàrrec que Arcadi Mayor ha confiat als estudiants de segon curs de DAW és desenvolupar una versió “alfa” de l’aplicació. Això permetrà a l’empresa realitzar proves amb clients reals i recollir retroalimentació dels usuaris abans de llançar la versió final al mercat.

Des de l’equip docent de segon curs de DAW, creiem fermament que treballar en projectes reals és un dels millors maneres de motivar i enriquir l’aprenentatge dels estudiants. Cada any, col·laborem amb empreses locals que aporten les seves idees de negoci, per tal que els estudiants desenvolupin les aplicacions informàtiques que donin vida a aquestes visions. Aquesta experiència pràctica serveix com a fil conductor de l’aprenentatge de l’alumnat durant tot el curs acadèmic.

Volem expressar des d’aquí el nostre agraïment més sincer a Arcadi Mayor per la seva valuosa col·laboració i desitgem als nostres estudiants tot l’èxit en l’assoliment d’aquest repte innovador.