Vaga a l’Ensenyament – Manifest Claustre Hipàtia

El claustre de l’Institut Hipàtia d’Alexandria expressem la nostra disconformitat amb les mesures que, de manera unilateral, està prenent darrerament el Departament d’Educació i volem deixar clar que:

• Volem que l’ordenació de matèries dels vostres fills i filles i la seva distribució horària respongui a criteris pedagògics i no polítics.
  • Volem atendre bé tot l’alumnat, per això demanem que la ràtio grup-classe no passi de 20.
  • Volem que l’escola inclusiva ho sigui amb recursos per atendre millor TOT l’alumnat. Cal personal de suport a l’aula per atendre la diversitat, cada cop més present.
  • Volem que els canvis que tenen a veure amb educació siguin consensuats amb la comunitat educativa. Nosaltres som a l’aula. Els polítics, no.
  • Volem blindar la immersió lingüística per tal que tot l’alumnat en acabar l’ESO tingui un bon nivell en totes les llengües d’aprenentatge i les mateixes oportunitats.
  • NO FEM VAGA PEL CANVI DE DATES EN L’INICI DEL CURS ESCOLAR. Perdrem dies de coordinació, no de vacances, ja que el professorat sempre hem començat el curs escolar el dia 1 de setembre.

Finalment, volem expressar que, després de 2 anys molt durs a les aules, fent mans i mànigues per tirar el curs endavant tot i les nombroses baixes i l’inexistent suport del Departament, ens resistim a les imposicions, els canvis i les exigències improvisades que es preveuen pel curs vinent.

L’Institut Escola Miquel Martí i Pol és resultat d’aquesta improvisació. Els vostres fills i filles i vosaltres, com a famílies, us podeu veure perjudicats per la incertesa i la falta de definició.

DEMANEM QUE SE’NS VALORI I QUE NO SE’NS MENYSTINGUI !