Apadrinem el Tenes des de casa.

En aquest curs tant excepcional, no podem renunciar a l’essència de l’Hipàtia i un dels puntals del centre és la relació amb el Tenes. Per això, malgrat el confinament, no ens oblidem del riu i per aquest motiu hem creat “El Tenes des de casa”.

Aquests dies els alumnes de 1r i 2n estan treballant activitats al voltant del Tenes i l’entorn natural des de casa a través del classroom l’Hipàtia a distància.

Des dels àmbits s’han proposat diverses activitats per aquests dos cursos vinculades a les competències que es treballen, tenint en compte les característiques del treball a distància que fa setmanes que estem posant en pràctica. També s’han fer servir els materials del Consorci del Besòs per treballar la hidrografia, la flora, la fauna… i la reflexió al voltant de l’ús dels recursos naturals.

image.png

Cliqueu a l’enllaç per veure una mostra del Tenes des de casa-Introducció

La fotografia també té un paper rellevant en les activitats de l’institut i per això, de manera transversal, també s’ha proposat a l’alumnat de tots els cursos la participació al concurs fotogràfic organitzat pel Consorci del Besòs, “Descobreix el riu”.

La temàtica del concurs d’aquest any és “Dona-li un like al riu”. A la fotografia, que ha d’estar realitzada a qualsevol riu o riera de les conques del Besòs o de la Tordera, ha d’aparèixer una mà fent un thumbs up (si la imatge que es veu de fons és positiva) o bé un thumbs down (si, al contrari, allò que es veu no està bé–abocaments, espècies invasores, etc.-).

Tot i que des de casa, a l’Hipàtia continuem amb el treball per anar desenvolupant els objectius del projecte d’innovació Apadrinem el riu Tenes i n’estem molt contents!