Poesia vora l’aigua

El passat dijous 18 de maig, sota un cel ennuvolat  i una temperatura ambiental força fresca, l’Hipàtia en ple va anar una vegada més, i aquesta volta per darrer cop, al Parc del Tenes i cloure d’aquesta manera les jornades dedicades al projecte L’Hipàtia al Tenes.

Com ja és habitual aquesta cloenda es va fer amb un recital de poesia en què es va poder gaudir, entre d’altres, des dels versos de Guerau de Liost o Jacint Verdaguer fins als de Rosa Leveroni o Maria Mercè Marçal. No obstant això, vàrem gaudir també de poesia nascuda de la pròpia inspiració dels i les alumnes i que va servir per criticar situacions actuals d’injustícia o desigualtat, amb referències clares a Vladimir Putin o el món de Disney . D’aquesta manera, una mostra de l’alumnat de tots els nivells hipatians de l’ESO va desfilar per davant del micròfon. Abans, el director de l’institut havia adreçat unes paraules a tot l’auditori en les quals va voler remarcar la continuïtat d’aquest projecte, tan estimat dins de l’univers hipatià, i la seva pervivència, ben segur que adaptada a altres necessitats o maneres de fer a l’INS Lliçà.

Com és habitual, els i les alumnes de 4t van deixar el seu testimoni en forma d’arbre. Aquest any, degut a la sequera, plantar el tradicional pi a aquestes alçades primaverals hauria dificultat el seu arrelament, per la qual cosa el pi va ser plantat ja fa uns quants dies i en aquesta ocasió, enlloc del seu plantament, es va regar amb aigua del riu, juntament amb alguna palada de terra . El simbolisme hi va ser present de la mateixa manera i el testimoni igualment perdurà.

Al final de l’acte, en què també van assistir membres de l’ajuntament als quals volem agrair la seva presència, la pertinaç amenaça  dels núvols va confirmar que no era trivial i vam haver de marxar vers l’Hipàtia amb una certa cuita per no acabar xops!

Us compartim algunes imatges!