Anem al MMACA amb els alumnes de 2n i 3r d’ESO.

El dia 8 de gener els alumnes de 2n i 3r d’ESO van anar a visitar el museu de matemàtiques MMACA a Cornellà.

L’associació MMACA neix amb la voluntat de  divulgar les matemàtiques per millorar-ne la imatge social i de donar suport als centres educatius en la seva tasca en el camp de les matemàtiques.

Els nostres alumnes van participar en tres tallers diferents: Cúpules de Leonarda da VInci  d’una banda, visita guiada de l’exposició del museu, on hi ha materials manipulables amb els quals s’expliquen i mostren, de manera molt visual i experimental, parts de les matemàtiques com la geometria, l’estadística, la lògica o el calcul de l’altra. Per últim van fer una gimcana amb grups arreu del parc que envolta el museu, en el qual calia resoldre enigmes i problemes a fi d’arribar a poder obrir calaixos i cofres secrets.

Tots els alumnes van gaudir molt d’aquesta activitat que esperem repetir amb nous alumnes el curs vinent.