Balanç del Tenes 18-19

Ara que estem tancant el curs i amb els ulls posats en el proper és moment de reflexionar, valorar i compartir els fruits dels projectes al voltant del Tenes més enllà de la immediatesa que ens ofereix el twitter (i del que us convidem a fer-ne seguiment si no ho feu encara).

Comiat de la promoció de 4t d’ESO 2015-2019 al voltant del pi que deixen de testimoni.

Moment de l’acte Poesia al Tenes amb composicions pròpies dels alumnes.

Ha estat un curs intens i el riu ha tornat a tenir un paper important. Ha tornat a ser l’eix integrador d’alumnes i professorat nou dins i fora de l’Hipàtia.

El projecte transversal de centre, Vivim el Tenes 18-19, ha tornat a mobilitzar tot l’alumnat de 1r, 2n i 3r: Activitats durant el Vivim el Tenes 18-19.

Alumnes participants en la segona edició de la Fira Tenes del mes de maig passat.

Alumnes de El Tenes riu, el projecte del servei comunitari.

Al voltant del Tenes hi hem tornat a fer ciència, esport, poesia, neteja i anàlisi, convivència, integració, cohesió, arrelament… i tot des de la vivència i l’experimentació. És per tot això, i perquè fa més de 6 cursos que el riu i l’entorn és un dels nostres marcs de referència que el Departament d’Educació ha reconegut el projecte dins el marc de la innovació educativa. L’hem pogut explicar als representants dels CRP de tot Catalunya com a exemple de qualitat al voltant de l’Apadrinem un element del patrimoni.

Activitat PAE d’anellament d’aus amb Rafael González.

Aquest curs, a més, l’alumnat de Biologia i Geologia de 4t també ha deixat testimoni a la Bassa de Can Dunyó amb un vídeo sobre les aus migratòries que es podrà veure a partir d’un enllaç QR que l’ajuntament posarà per a que els visitants de la bassa el puguin veure i entendre la importància d’aquest espai de recent creació al municipi.

Moment de la projecció del vídeo durant la cerimònia de comiat de 4t.

La valoració de totes les activitats és molt positiva, es consoliden, se n’inicien de noves i es demostra que el projecte és ben viu i obté fruits.

Des d’aquí també volem tornar a agrair el paper dels agents externs i la seva implicació en el projecte. Moltes gràcies a Protecció civil del municipi, a la regidoria de Medi Ambient de l’Ajuntament, a l’Associació Hàbitats i al suport del CRP IV pel seu acompanyament.