Migració de la web de centre a la plataforma Nodes

Amb 5 anys d’història, l’Institut Hipàtia d’Alexandria, sempre atent a les noves tecnologies i als projectes d’innovació, renova ara el seu portal de centre per quarta vegada.

La migració a la nova plataforma serà progressiva i constarà de tres etapes:

1) Posada en marxa de la nova web de la plataforma Nodes.

La nova web ja és en marxa a l’adreça “http://agora.xtec.cat/insllicamunt2“. Mentrestant, la Intraweb anterior es mantindrà activa, però no es renovaran ni les notícies ni la imatge d’inici.

2) Redireccionament automàtic de la Intraweb a la nova web Nodes.

Quan s’accedeixi a la Intraweb des de cercadors d’internet s’obrirà automàticament la nova web.

3) Tancament de l’antiga Intraweb.

Ja no es podrà accedir a la Intraweb antiga des de l’adreça url (es redireccionarà automàticament a la nova web).

4) Canvi de la url de la web de centre (se substituirà el nom de “insllicamunt2” per “inshipatia”).

La url d’accés al portal de centre canviarà amb l’objectiu d’incorporar-hi el nom propi de l’institut.

L’Institut Hipàtia d’Alexandria es va fer visible inicialment a la xarxa gràcies a una senzilla pàgina estàtica resident als servidors XTEC del Departament d’Ensenyament. De seguida es va implantar la Intraweb com a portal de centre per a la gestió i comunicació amb els alumnes i les famílies, juntament amb la validació d’usuaris i accés a l’aula virtual Moodle. Aquesta plataforma, que resideix als servidors ÀGORA del Departament d’Ensenyament, s’ha mantingut activa fins ara, tot i haver experimentat una important renovació estètica ara fa dos anys.

webmoltvella

Primera web resident al servidor XTEC.

webvella

Intraweb activa fins ara.

El Departament d’Ensenyament ha apostat fort pel desenvolupament i expansió de la nova plataforma NODES, resident també als servidors ÀGORA, molt més adaptada a les noves tecnologies i a les xarxes socials, facilitant tant la comunicació del centre amb les famílies i els alumnes com el treball i la col·laboració entre els alumnes.

El curs passat ja vàrem activar la plataforma Nodes de forma innovadora com a revista digital El Far d’Hipàtia, i ràpidament va tenir la notorietat suficient com per rebre el reconeixement dels serveis educatius centrals del Departament d’Ensenyament.

far

El Departament d’Ensenyament té previst tancar en un futur la Intraweb de tots els centres. És per això que ens hem volgut avançar portant a terme la migració de la web del nostre institut a la plataforma Nodes, tot mantenint al màxim l’estructura original de la pàgina per tal de facilitar l’adaptació de tots els usuaris a la nova interfície.

Amb l’esperit de treball, recerca i innovació de la gent que forma el nostre institut treballarem de seguida per explorar i explotar al màxim totes les funcionalitats d’aquesta nova plataforma i beneficiar-nos dels seus avantatges.