L’INS Hipàtia avança cap al Tractament Integrat de Llengües

L’INS Hipàtia d’Alexandria enceta el nou curs amb una formació en centre, l’AVANCEM. La formació pretén esdevenir una continuació en el treball per a la millora de la competència comunicativa de l’alumnat. Durant els tres cursos anteriors, el professorat va participar en la formació ILEC, el programa d’Impuls de la Lectura amb l’objectiu de millorar la competència lectora. Amb l’AVANCEM, una formació programada per a tres anys, es pretén aprofundir en el treball integrat de llengües amb la finalitat de dissenyar activitats curriculars dins de les matèries de llengües i també dins del treball globalitzat amb matèries de continguts.

Segons El model lingüístic del sistema educatiu a Catalunya,  el tractament integrat de llengües (TIL) és una proposta metodològica basada en l’enfocament comunicatiu de l’ensenyament de les llengües i aplicable a situacions d’aprenentatge en què coexisteixen diferents llengües. El TIL proposa un treball col·laboratiu entre el professorat de les diferents llengües de l’escola a partir de tots els elements que aquestes llengües comparteixen i facilita el desenvolupament competencial de l’alumnat, un aprenentatge actiu, més profund i significatiu, vehiculat a través de totes les llengües. Amb aquest enfocament es promou un ensenyament de les llengües des de principis metodològics comuns amb l’objectiu de facilitar la transferència de coneixements entre les llengües i fomentar la competència plurilingüe del nostre alumnat.

A més del professorat participant d’aquesta formació, l’INS Hipàtia d’Alexandria disposa d’un Grup Impulsor format per membres de diferents àmbits curriculars. Aquest grup de treball té la funció d’analitzar el context del centre, definir els objectius lingüístics i comunicatius que es pretenen amb el programa Avancem, dissenyar un pla d’acció estratègic i impulsar la implementació de noves pràctiques de qualitat per a millorar la competència comunicativa de l’alumnat en totes les seves dimensions. El Grup Impulsor, juntament amb el claustre, treballa per tal de consolidar una línia de centre estable i integradora.